Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Venter nr to og gruer meg litt til den første tiden etter fødsel. Sist jeg bodde på barselhotellet kom folk rennende på besøk hele tiden... Synes det er vanskelig å si nei, men det får da finnes grenser? Hva tenker dere?
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Jeg har sagt at jeg tar i mot besøk etter avtale. Gjorde det samme med forrige også. Og folk er meget forståelsesfulle. Jeg trengte nesten ikke å si i fra en gang: "Tror du at du orker noe besøk? Jeg kan jo sende en sms, så kan du si i fra hvis du vil ha besøk" osv osv. Så jeg avtalte besøk etterhvert som det passet meg og dagsplan/form. Nå ble jeg liggende leeeenge forrige gang (12 døgn og enerom) og det meste av besøk var en kjærkommen avveksling. Men alle avtalte på forhånd og ingen klagde av den grunn. Det er jo uansett umulig for dem å bare dukke opp, jeg måtte jo informere om hvor jeg bodde/hvilken avdeling.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 Denne gangen kommer jeg til å si klart fra til mine kolleger om at jeg ikke ønsker besøk. Hadde ikke lyst til å ha dem der forrige gang heller, men de kom i to puljer på samme dag. Det var forferdelig slitsomt. Våre foreldre og min nærmeste venninne kan komme på besøk, de andre vennene venter nok til vi er hjemme uansett.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 Då ein kompis av sambo blei far fekk me beskjed om at me var velkomne, MEN til normal tid. Syns det var heilt greitt å få den beskjeden. Det har eg sjølv tenkt å fortelja familie og venner når eg skal på barselhotellet. Det er jo klart at mor må få samla seg etter fødsel og foreldra vil jo sjølvsagt bli kjent med den lille. Ka om de gir beskjed til dei som er forventa å villa stikka innom at de tar imot besøk frå klokka då til då? Så er de sikker på å få vera i fred elles. Og send for all del folk heim om de blir trøtte eller slitne. Kanskje ein jobb for sambo?
maria isabell Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 med nr 1 hadde eg sikkert 10 stikk på besøk,ellers kom det bøsøk hele tiden hele uka...veldig koselig..er sosial og var gøy å vise framm ungen...denne gangen få nesten ingen komme på besøk...vart så ufattelig sliten av besøk...vi kommer ikke til å fortelle om fødselen til så mangen før vi er kommt hjem...orker ikke å måtte si nei til besøk er jo så glad i fammilien og venner...min mor og far får komme,ellers blir det ikke så mangen håper eg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå