Gå til innhold

Våkner om natta..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et lite "problem" med gutten vår på 15 mnd, han våkner så mye om nettene..I natt feks, sov han først fra 18.30-19.30, måtte la han gråte i 15 min før han sovna igjen, gikk da inn etter 3,5 og 7 min.. Sov så videre til 01.00 ca, og så til 02.45, neste gang han våkna var vel 03.30 ca, da tok jeg han inn til oss...hva kan grunnen være? Natten før sov han hos mormora, der sov han fra 18.45 til 06.30, alene i dobbelseng..hun gikk inn å la seg med han 06.30 og de sov videre til 08.45...FEIGT..hehe;)

 

Men da hadde hun døra på gløtt, slik at han kunne komme seg ut om han våkna, her ligger han med døra igjen og i sprinkelseng..ska jeg begynne å ha et lite lys på??

 

Takker for tips;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi alle våkner jo mye om natta, vi merker det bare ikke. Vi har det lytt inn til snuppa vår og hun kan småvåkne/grine litt i løpet av natta. Vi prøver å vente så lenge som mulig før vi går inn- som oftest sovner hun av seg selv. De kan jo også drømme litt nå- ser at snuppa kan gråte litt i søvne og i halv/søvne.

 

Dette med våkning om natten går litt i rykk og napp, er min erfaring. Kanskje han får tenner?

 

Kan nytte med et lite nattlys.

 

Lykke til!

Skrevet

Ja, jeg lar han faktiskt gråte en stund før jeg går inn, men han står jo i senga..og legger seg ikke ned selv:( Men et lite nattlys? Hvor mye er for mye på en måte? Har en sånn måne fra ikea, er det for mye lys?;)

Skrevet

Du får bare prøve deg frem.. Vi er jo alle forskjellige....

Skrevet

Vi hadde hatt hele tiden nattlys til dattra vår

det er sann bord lampa som slår seg på av berøring: 1 gang svak,

2 ganger mer og 3 ganger full lys

vi har den på 1, spør om i lampebutikker

 

vi bruker å vente 10 min når hun våkner om natta og helst ikke

komme inn, eller må man stå opp da med henne...

 

hun hadde dårlige drømmer i de siste ca 10 dager og skrek høyt og

sovnet igjen i lopet av 10 min eller mindre

det er best å ikke ta dem opp om natta da forventer dei ikke kos og

våkner mindre det tror jeg er sant

 

det kan være overgansg fra den natta hun sov hos bestemor og derfor

det er uvant igjen i egen seng

dattra vår er 19 mnd

Skrevet

Kanskje han ikke trives i sprinklersenga? Bare en tanke siden han sov hele natta da han lå i dobbeltseng.. kan være så enkelt.. spør mormora om hva de gjorde og hvor/ hvordan han sov/ ble lagt, kanskje har han blitt "stor" og trenger nye rutiner, evt bare ny seng.

Lykke til!

Skrevet

hvordan klarer dere å la barna gråte? jeg tror ikke at små barn gråter bare for å gråte... jeg tror at de alltid har en eller annen grunn, og at ved å ikke respondere på barnas gråt, så undertrykker vi følelsene til barnet. vi sier på en måte: jeg driter i om du er lei deg å gråter for nå er det natta! synes det blir litt feil jeg... tenk bare på om det var du som lå å gråt hele natta og du visste at sambo var i naborommet og ikke kom inn for å se om det gikk bra med deg fordi det var natta!!!

 

litt satt på spissen her, men jeg synes det er viktig å sette seg inn i barnas situasjon...

 

når det er sagt, så gråtes det om natta her også, og vi tar han opp og sitter med han på fanget på en stol inne på rommet hans til han roer seg ned (10-15 min + -) og jeg opplever ikke at han skriker noe mere bare for å skrike, det er alltid ett eller annet, trenger litt kos, tørst, svett osv...

Skrevet

Vi har hatt mye av sånn oppvåkning i det siste. Jeg tror det er bare perioder som er sånn.Nå er hjørnetennene på vei, og husker det var slik da jekslene også kom. Nå er alt på bedringens vei.men det varte vel 3-4 uker ca...Ganske stress når det står på men...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...