mamma tiL 1stor+2små Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Jeg har en gutt født nov 06,nå venter vi et lite gull igjen i begynnelsen av august og det store spørsmålet er,skal vi ha søskensete på vogna vi har,som vi er kjempefornøyd med,eller skal vi kjøpe en søskenvogn? Det blir jo en 20 mnd mellom dem,hva hadde dere gjort,eller dere som har så pass tette barn,hva gjorde dere? Håper som sagt på mange svar.
yasmina Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 her var mini bare 15 mnd saa vi hadde soeskenvogn. Er litt avhengig av om du skal ha begge hjemme eller om eldsten skal i bhg. Skal han det saa sover han vel der og da er det vel ikke saa ofte du trenger dobbelvogn, pluss dere er jo uten han mesteparten av tiden. Vi hadde begge hjemme og er evig takknemlig den doble vognen for da kunne jeg gaa rundt i byen selv om det var sovetid for en av dem, gaa elngre turer paa dagtid osv. Men skal nevne at da eldsten ble rundt 20 mnd var det sjeldent han ville sitte i vogna saa det kan jo vaere verdt aa vente aa se ogsaa ?
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. februar 2008 Takk for svar. Begge skal være hjemme. Synes at 20 mnd er litt ungt til at ungen kan springe rundt på egen hånd når en er i byen,synes jeg da.Det er nettopp det at har vi søskenvogn,kan også gullgutten får hvile når han ønsker det.Til tider er vi jo masse ut,andre ganger er vi ikke så mye ute å triller,dette blir jo på sommeren og da er vi som regel veldig mye ute,liker oss ute i solen og gå turer og vi bor jo slik at det er gode turtereng i nærheten,med gode veier til å ta med vogn. Er så enormt i tvil. Er det andre som har tanker og meninger,eller kanskje erfaring som Onemorepls har?
yasmina Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 hehe... kan vel si at det ble lite byturer da han ikke ville sitte i vognen lengre. Enten tvang jeg ham eller saa ble turen vaar paa ca 20 meter Men med begge hjemme og sikekrt begge som sover vile jeg valgt soeskenvogn. Kan jo evt kjoepe brukt da kan du nesten selge den til samme prisen etterpaa.
Sessa ruger igjen... Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 Vi får 2 år mellom våre og vi skal ha søsken vogn. Orker ikke tanken på at vi skal bli begrenset av at frøkna blir sliten av å gå eller ikke kan sove når vi er på shopping eller turer. Synes jeg løper nok etter frøkna som det er nå selvom vi har vogn, så om jeg ikke skal ha muligheten til å sette henne i vogn i det hele tatt så kommer jeg til å bli sprø! Den vogna vi har allerede kommer vi til å fortsette å bruke som en sovevogn til frøkna enten her hjemme eller i bhg om hun får plass. Regner også med å gå frem og tilbake til bhg og da er det greit å kunne ha begge i vogna!
Regnbuens barn™ . Skrevet 18. februar 2008 #6 Skrevet 18. februar 2008 Vi hadde 3år mellom våres., og vi måtte anskaffe søskenvogn til slutt.Jeg liker å kunne gå lengre turer og man blir handicappet om man ikke har vogn, selv med ståbrett orker ikke en 2-3åring å stå på i lengden.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 18. februar 2008 Takker for flere svar. Blir litt å tenke på dette. Flere som har noen tanker omkring dette?
mammae:-) Skrevet 18. februar 2008 #8 Skrevet 18. februar 2008 Var 2 år og 3 mnd mellom våres, så var litt større en din blir. Vi fikk en tvillingvogn av en venninde, og har max brukt den 5 ganger på 1 år så hadde klart oss uten... Vi er mye ute og går tur, men hun ville gå selv eller stå på brett på vogna. Og i helger når vi gikk turer alle sammen satt hun i meis el vi hadde med en vogn til i tilfelle.
smaskeli fødte 20 jan 2007 Skrevet 18. februar 2008 #9 Skrevet 18. februar 2008 20 mnd mellom mine. Vi hadde søsken sete og det funket kjempe bra....
Kaffemocca Skrevet 18. februar 2008 #10 Skrevet 18. februar 2008 Det er 18mnd mellom mine og søskenvogna har vært kjempe praktisk å ha. Har brukt den nesten daglig da gubben jobber mye og storebror har vært mye hjemme med oss.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 19. februar 2008 Ser ut som det er en del forskjellige erfaringer her,er det flere med erfaringer eller tanker omkring dette?
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2008 #12 Skrevet 19. februar 2008 Hva er forskjellen på søskenvogn og tvillingvogn....??
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #13 Skrevet 20. februar 2008 Forskjellen er ikke så veldig stor. Forskjellen er at på tvillingvogn bruker en to bager og går over til to sportsdeler etterhvert,på søskenvogn har en en bag og en sportsdel,for så å gå over til to sportsdeler.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 20. februar 2008 #14 Skrevet 20. februar 2008 Det blir 22 mnd mellom våre og vi har bestemt oss for å avvente å se om vi trenger vogn til eldstejenta. Hun er flink å gå selv og er ikke så tålmodig i vogna lenger. Vil gå selv. Så vi venter og ser og kjøper evt et ståbrett eller lignende i stedet for å investere i søskenvogn.
To fine gutter Skrevet 20. februar 2008 #15 Skrevet 20. februar 2008 Jeg har 22 mnd imellom guttene mine, og vi har søskenvogn. Er kjempeglad for det! Da kan jeg gå å hente/levere i bhg, og det er lettere å gå lengre turer med begge. Den er også slik at vi kan fjerne søskensetet, slik at det blir en vanlig sportsvogn. Vi har Phil&Teds vogn. Dyr, men vi er veldig fornøyde!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå