Gå til innhold

Sliter litt med småblødninger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i min 6. uke nå (bare 5+1 eller 5+3...har 26-28-dagers syklus), og hadde i forrige uke noen dager med brun utflod og små blødninger. Den siste hadde jeg i går. I dag har det ikke vært noe. Symptomene er der fremdeles, og har ikke hatt noen koagler som har kommet ut.

Er det ikke vanligst at alt kommer ut ved en abort så tidlig? Bør jeg ta kontakt med legen for å få en ul? Er jo litt bekymret for at det abre har slutta å vokse der inne. Har mista en gang før, men da hadde jeg store magesmerter og voldsomme blødninger med koagler.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Gratulerer så mye! Jeg er også i min 6. uke (ca 5+6) og har også hatt litt brun utflod den siste uken. Mistet selv i sommer da jeg var 8 uker på vei, og hadde da et helt annet forløp enn det jeg har nå. Da gikk jeg å småblødde fra jeg testet positivt på graviditetstest. Men kjenner godt igjen den angsten med at noe er galt og at jeg skal miste en gang til.

Men tror nok også at selve aborten gir veldige smerter i magen og kraftige blødninger.

Siden jeg nå har startet med litt brunaktig utflod har jeg blitt anbefalt å ta kontakt med jordmor. Det kan jo sikkert være lurt for deg også?

Skrevet

Skjønner godt bekymringen din, men blødninger i svangerskapet er faktisk også helt normalt.

Jeg hadde en SA (8+1) tidlig i desember og var heldig å bli gravid igjen 14 dager etterpå:-)

Var helt sikker på at jeg ikke var gravid denne gangen,- trodde for det første aldri at det skulle skje så fort, og dessuten så hadde jeg brun utflod/spotting og blødninger.

Jeg tok da en test allikevel og jammen var den positiv. Forberedte meg selvfølgelig på det verste da jeg nettopp hadde opplevd en SA, men kom på ultralyd og alt så fint ut. Fikk nærmest litt sjokk;) Hadde denne utfloden + litt småblødninger de første ukene, og gynekolog sa at det bare kom av skjøre slimhinner, som er helt vanlig.

Har blitt fulgt opp med ultralyd tre ganger grunnet dette, og hadde den siste for to uker siden (8+2). Alt var kjempefint og normalt, så hjerteaktivitet og bevegelser:-) Etter dette har spottingen endelig gitt seg, og jeg slapper litt mer av.

Så lenge du ikke har kramper og blør mye, så tror jeg du kan ta det helt med ro. Det kan så fort gå bra!:-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...