Gjest Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Og til hvem? Familie, venner, barn? Synes det høres så hoverende ut...Prøver å unngå å bruke det.
yasmina Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 Ytterst sjeldent , men har hendt i en ertende tone til mannen
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 Det er jo kjent for å være svært hoverende, og det er vel en vanlig oppfattning. Kan si det av og til, helst til mannen min når han er utrolig sta og vi diksuterer hva som er rett og galt t.d et fakta spørsmål som vi slår opp. Vi "krangler" vennskaplig, og hans hoverende kommentar er alltid: " men dette er jo allmennkunnskap". Under heftige debatter og i en vennskaplig tone blir det brukt i vår venneflokk, spesielt når vi er med på quiz:) eller som mange sier...jeg skal ikke i hva sa jeg:)
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 Daglig til gubben;) Det hender at jeg vir litt om på det når jeg snakker til guttungen, kan komme ut som " Vet du hva? jeg sa du skulle være forsiktig, nettopp fordi at *dette* kunne skje" Ikke for å hovere, men han har ikke vont av at mamma av og til vet hva som er best for han
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. februar 2008 #6 Skrevet 18. februar 2008 enig med min lille prins er stort her.. Eldste jenta dør ikke av og gjøre som jeg sier, en eller annen gang.. som f.eks: jeg: maten er VARM, nå må du vente hun spiser, og sier "det er varmt jo".. Da kan jeg godt finne på og si "hva var det jeg sa da?"... sånn at hun skal forstå at jeg faktisk har rett i enkelte ting. Mener det ikke for og hovere, eller gjøre narr av henne. Det kan jeg gjøre med gubben Hehe.
AneB Skrevet 18. februar 2008 #7 Skrevet 18. februar 2008 Jeg kan si i en litt spøkefull tone "er det nå jeg skal si hva var det jeg sa"?
Pixie Power Skrevet 18. februar 2008 #9 Skrevet 18. februar 2008 Nei, jeg bruker ikke det. Har brukt det kun på åpenlyst tull, nettopp fordi det er et provoserende og litt arrogant uttrykk. Men jeg ville aldri brukt det og ment det.
Sjefsmegga Skrevet 18. februar 2008 #10 Skrevet 18. februar 2008 Jepp, det hender ja....hoverende? Nei spørs hvordan man bruker det og hvor ofte. Jeg brukte det nylig til gubben, i fjor sommer sa han at han ALDRI i verden skulle leie ut det andre huset, det skulle vi jo bruke som fritidsbolig ( noe vi har innsett vi aldri har særlig tid til, og det er mye mer behagelig å være hos svigers og gå til,dekka bord og får hjelp med unga når vi er der inne). Så nå sitter vi med to stappfulle hus da..og skal leie ut "fritidsboligen" fra 1 april.. Juhuuu...da sa jeg: Hva sa jeg kjære???
brooklyn Skrevet 18. februar 2008 #11 Skrevet 18. februar 2008 Jeg sier det innimellom til min husbond, bare at jeg bruker den mer passive, men akk mer irriterende "jeg skal ikke si "det var det jeg sa" ". hoverende? Det får han jaggu meg tåle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå