Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 jeg har lyst å gå fra sambo pga mye tull og jeg klarer ikke å stole på han.. jeg føler bare jeg er her, jeg irriterer meg over alt han sier og alt han gjør å slik vil jeg ikke ha det... men så er det jo litt å ordne.. vi har ikke adresse sammen, men han er jo her hele tiden.. Alt er mitt utenom tven og tvbordet. og er litt usikker på om han hadde tatt sofaen med seg.. men får jeg OS med engang..? vi har jo ikke bodd sammen adressemessig for jeg ville se hvordan det gikk denne gangen så han har bare sovet her og nå har han kjøpt tv og slik.. må vi på det der meklingsmøte? kan jeg få hjelp av sosialen til å finne leilighet? kan jeg få pengestøtte fram til jeg har kommet inn i rutine med pengene...? må jeg gå til sosialkontoret i min kommune eller i den nye kommunen jeg kommer til å flytte til? kan jeg få støtte av sosialen til tv? kan jeg få kommunal bolig? jeg er student heltid, litla går i bhg her, men blir det slutt må jeg flytte nærmere skolen for der kan jeg få dagmamma som blir mye lettere, men jeg har oxo fått bhg plass som trer i kraft i slutten av mai... men jeg vil bort herfra nå dette går utover skolen, humøret og kreftene mine... huff angrer meg i hjel på at jeg tok han tilbake.. klarer ikke å gjøre det slutt heller.. huff... livet er så vanskelig.. han er så god til å snakke for seg.. jeg klarer det ikke... derfor jeg har tatt dette valget nå etter at jeg gav han en ny sjanse er fordi at ting som har skjedd gjør at folk ikke vil ha mer med han å gjøre.. derfor kan ikke jeg snakke med dem for de vil jo hele tiden snakke om denne situasjonen, å han syns det er helt normalt å greit å rimelig at jeg skal kutte ut all kontakt med min familie og mine venner slik at han skal slippe å høre mer om det han har gjort.. :/ så har bestemt at dette kan ikke fortsette mer.. han tenker mer på seg selv enn meg... håper på svar... burde ha fått til noe denne uken da det er ferie nå
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Hvis du ikke har noen sparepenger, eller eier noe av verdi, kan du søke kommunen om hjelp til kommunal bolig. I kommunen du skal flytte til selvsagt. Og behandlingstiden er ofte lang, eller ventetiden rettere sagt. For de fleste kommuner har ikke nok boliger.. Kommunale boliger har forresten steget endel i pris, og ligger nesten opp mot privat markedet, så jeg ville ha lett etter leilighet selv også - i ventetiden.. Og du kan søke bostøtte når du har fått leilighet, det er hos husbanken, og er noen tusenlapper i mnd. Ellers kan du får overgangsstønad og ekstra barnetrygd, og dekt 64% av barnehagen. Så får du vel barnebidrag. Om du må på mekling vet jeg ikke, bare ring NAV i den kommunen du bor i nå, og få ting i gang snarest. Tv får du ikke dekt, det er ikke livsnødvendig mener sosialen, men du kan søke om penger til etablering. Maks 10.000. Du må begrunne i søknad hva du trenger osv. Jeg satt opp vaskemaskin, barnesenger osv, og fikk 10.000... Og kjøpte tv.. Lykke til.. Om du skal gjøre det slutt eller ikke kan jeg ikke gi deg råd, bare dele av mine erfaringer som aleneforsørger på os og studielån.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 tusen takk for svar.. det hjalp veldig.. kan bo hos hun som skal være dagmamma i en liten periode, men hadde jo håpet på å finne en selv.. men ang fra sosialen.. skal ikke de ha kvittering på hva du har kjøpt? trenger kun tv og ei ny barneseng, men barneseng er jo ikke så dyrt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå