Rebekka82FØDEKLAR:) Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Er det noen her som ikke har sånn super godt forhold til sin mor? Jeg bare spør. Synes det virker som alle jeg kjenner er så bestis med moren sin. Vet jo at det er de som ikke har mamma også, og at det føles sårt. Jeg er kjempe glad for at jeg har en mamma som bryr seg om meg og hun blir nok en god bestemor osv. Hadde blitt mer skuffet hvis hun ikke ville ha noe med barnet eller oss å gjøre.Føler det er dårlig gjort av meg å klage på min mamma siden hun faktisk er både snill og grei, men likevel blir jeg så utrolig frustrert når hun kommer på besøk hit og begynner å rydde. Men jeg skal innrømme at jeg føler det som en formnærmelse overfor mine husmorkunnskaper. Akkurat som hun sier at jeg ikke gjør det jeg skal i huset, og lar det forfalle, noe jeg absolutt ikke gjør!! Jeg liker å ha det rent rundt meg og også ryddig såklart, men er blitt litt mere "slakk" på denne ryddingen etter jeg ble sammen med min kjære. Irriterende noen ganger at han ikke alltid ser rotet, men det gjør ikke jeg heller lenger.Men samtidig er det utrolig godt for meg å bli sammen med en mann der jeg slipper å føle at jeg ikke strekker til. For å si det sånn: Når jeg er på besøk hos mine foreldre så er det noen ganger så vidt jeg tør å sette meg nedpå. Men karriere, det skal man gjøre, samtidig som man skal ha et strøkent hus. Man skal rydde etter sin mann og lage mat til han. Sånn føler jeg at både hun og pappa tenker. Men for all del: Sånn føler jeg det i dag. Mamma er som sagt snill og grei, men både hun og pappa blander seg oppi mitt hus, og det er jeg som får høre det, selv om det kanskje er sambo som har rotet. Har det første barnet i magen. Føler at jeg kommer til å bli en mislykket mor. Ikke hadde jeg tømt skittentøykurven. Skulle helst ha hatt alle klærne vasket og kurven tømt hele tiden. Ikke hadde jeg brent opp alt papiret som lå klar til å brennes i vedkurven. Dette kom også helsesøster til å se på når hun kom på hjemmebesøk sa min mor. Javel: Det jeg skal gjøre nå er iallefall å kjøre til byen og kjøpe en skittentøykurv som ikke er gjennomsiktig.
Gjest mphs Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Foreldrene mine bor langt unna oss og svigermor er ikke så veldig glad i å vaske. Jeg skulle ønske noen hadde lyst til å komme å vaske hos meg. Spesielt nå som jeg er så dårlig og ikke klarer så mye som til vanlig. Jeg blir stresset av rot og skitne gulv.
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 Bor litt langt unna min mor jeg da,men når hun er "tilstede" er hun veldig hjelpsom.Hun spør om hun skal gjøre noe for meg,vaske litt eller handle noe.Overkjører ikke i det hele tatt.Vil bare lette trykke litt slik at jeg slipper å ha så mye å gjøre.Sliter med bekkenløsning så det er litt godt å få hjelp til det tyngste arbeidet.Mamma å søstersen har sagt di skal komme å vaske litt her når det nærmer seg fødsel,så kan vi komme hjem til rent å pent hus.Vi er veldig nær hverandre hele gjengen så det ble jeg veldig glad for.Snilt å tilby seg slik!!!! Har bodd hjemmefra siden jeg var 16år,så jeg er vant til å klare meg selv.Baking å vasking har alltid vært en naturlig del av oppveksten siden foreldrene mine ble skilt da jeg var veldig ung,å vi ville bo hos pappaen vår,så jeg har ikke trengt "hjelp" fra mamma eller pappa til slike ting,dem er ikke så opphengt i hvordan det ser ut til en hver tid hjemme hos oss. Heldigvis har jeg en veldig nøye samboer,han vasker klær,lager middag å vasker lett støv å gulv om det skulle trengs.Tror han hadde godt av militære Var der i 3år å har enda militær orden i kles skapet,mitt ser ut som et helsikke til tider.Vi har et veldig godt samarbeid i huset!!!Vi tar lett en skikkelig hus vask sammen...Det er i grunn veldig koselig
mareritta nr2påvei*høygravid* Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 Heisann! Min mor bor langt unna, men svigermor i samme by. Sviger blander seg IKKE inn i vårt hus, hvordan vi gjør ting osv. Det er deilig! Min mor vet jeg at ikke ville ha begynt å rydde og vaske, med mindre hun fikk beskjed om det. Ettersom hun bor så langt unna er hun ikke her så ofte. Prøver å rydde å vaske til de kommer. Men hun spør hver gang hun kommer om det er noe hun kan hjelpe til med. Selv om huset er strøkent! Bare fordi hun vil hjelpe oss. Men på det hjemmebesøket, barselbesøk, med helsesøster. Så er det en ting hun ikke ser på, er om du har tom eller full skittenkurv!! Eller om det ligger litt støv her og der! Hun skal jo se hvordan det går med deg og den lille hjemme. Om det går greit med amming evnt mating fra flaske med mere. Det er ingen renholdinspeksjon hun skal ha! Til "mphs": Har du prøvd å få tak i vaskehjelp? Altså en utenom familien. Det har vi fått nå. Veldig avslappende. Håper det ordner seg. Kjedlig å bli stresset av alt rotet. Det er jo ikke bra for verken deg eller barnet i magen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå