Gå til innhold

Er det flere som tenker som meg med nr to?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får jeg til og amme så er det kjempe bra, går det ikke så går det ikke. Ønsker og vil jo amme, men orke ikke tanken på å bruke all tid på å amme som jeg gjorde med nr en. Hadde stor problemer med han, han brukte nesten 4 uker på å legge på seg det han gikk ned på sykehuset. Vi måte bruke litt tilegg for at han skulle få krefter nok til å suge av puppen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JA!!!!!

Det styret orker jeg ikke en gang til, tok jo all glede og krefter og jeg fikk aldri sove eller hvile.

Blir det antydning til sånn stress, har aldri hatt nok mat til han heller, så er det rett på flaske og mme. MYE koseligere for oss hvertfall.

Skrevet

Enig. Jeg har gjort mitt beste, men jeg har ikke nok melk. Han legger ikke på seg som han skal, og det skal noe til å øke melkemengden ved å pumpe når han drikker annenhver time eller oftere. Kommer til å slenge meg på flaska mye tidligere neste gang hvis vi får samme problem.

Skrevet

Jeg måtte gi tillegg til nr. 1 i begynnelsen da jeg ikke hadde nok melk til henne. Hun spiste hver time i en time av gangen, så jeg hadde vel noe sånt som 3 min. hvile - Da begynte jeg med tillegg og etter en periode på ca. 3 mdn. kunne jeg kutte ut dette siden behovet hennes hadde stabilisert seg.

Denne gangen har jeg nok melk på dagtid, men må gi han ca. 100 ml. på kvelden for å stille sulten hans. Dette funker helt fint og jeg ser det ikke som noe nederlag å gi litt tillegg i en periode hvor det er behov for dette. Det er jo mye bedre at barnet blir mett og legger på seg som det skal.

Skrevet

Ja, jeg tenker sånn og håper jeg klarer å gjennomføre det også. Det var så mye styr, smerte, problemer og våking med førstemann pga amming. Vi fikk det ikke ordentlig til før det hadde gått 4 mnd. Jeg orker ikke det samme helvete igjen for min kropp. Og jeg føler nå at jeg heller ikke kan slite meg ut slik som sist, med tanke på at storesøster krever sitt også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...