Gjest Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Jeg er gravid i 19. uke, og har nå hatt hodepine siden torsdag. Er sjelden plaget med det til vanlig; kun etter trening når jeg har drukket for lite. Nå har jeg derimot våknet med hodepine hver morgen (det var litt bedre i går, men i dag er den tilbake igjen,) og det hjelper ikke hvor mye jeg sover, drikker vann eller tar paracet. På lørdag var det helt uutholdelig; dunket så utrolig hardt i pannen! Har lest at hodepine er vanlig under svangerskap; men hvorfor? Har også hørt at det kan være et symptom på svangerskapsforgiftning, men jeg er jo så kort på vei! Ville dere ringt legen, eller er det bare normale symptomer på graviditet? Bortsett fra trøtthet/slaphet har jeg ingen plager utenom dette, er førstegangs.
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 Jeg har også vært plaget med hodepine. Og jeg har det aldri til vanlig. Men den siste uken har jeg fått samboeren min til å massere skuldrene mine hver kveld, og det har faktisk blitt mye bedre. Merker også at jeg får veldig raskt vondt i hodet av å se på tv og sitte ved pc'en. så har kuttet veldig ned på det også. Sannsynligvis er det ikke noe farlig, men det er sikkert lurt å bare ringe å høre med legen hva han mener.
*Super*Mamman* Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 Det er normalt for gravide med hodepine.. Kommer av den økte blodmengden som skaper trykk i hodet. Spurte legen min om dette, og fikk dette til svar. Men slitsomt med all den hodeoinen ja..
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 Eg har og slete med hodepine den siste uka, vanvitti vondt til tider. er framme i pannen og litt på siden. jeg bekymrer meg ikke så masse over det, har veldi masse vondt i hodet til vanlig og. men har nå gått en gang til massør, ble veldi masse lettere etter det!=D Jeg har hørt at man ikke skal ta paracet i svangerskap? Stemmer det? Blir så usikker!
Tante Gustava Skrevet 18. februar 2008 #6 Skrevet 18. februar 2008 Har vært delvis sykemeldt store deler av svangerskapet pga hodepine. Legen min mente det kunne være hormonelt. Og Paracet er det helt trygt å ta når man er gravid, men man skal ikke overstige anbefalte doser!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå