Gjest Sekretøsa Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Leste dette her i går... jeg skal begynne og ta fag på nki, og sambo skal ha permisjon frem til 1.mai, men permisjonen vår går ikke ut før i slutten av mai/begynnelsen av juni..... Hva gjør vi da??
Mamma Mirabell Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 kjenner en som studerer jeg og hun går hjemme med bebien sin...
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 Leste her i går at man ikke kan motta foreldrepenger når man studerer nemlig....?
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 Det er ikke lov, nei. At det er mange som gjør det likevel, er en annen sak.
Mamma Mirabell Skrevet 18. februar 2008 #7 Skrevet 18. februar 2008 Ok. Da lærte jeg noe nytt i dag gitt :)
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 18. februar 2008 #8 Skrevet 18. februar 2008 En liten rettelse: Det er lov hvis du har permisjon fra studier, men ikke hvis du har permisjon fra jobb.
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. februar 2008 #9 Skrevet 18. februar 2008 Men, man kan jo ikke ha permisjon fra studier, og så studere? HEhe. ELler mente du og ha permisjon fra studiene, og motta foreldrepenger...? Oij, mye store bokstaver her, men pytt.. Altså, jeg skal begynne med studiene nå i midten av mars, omtrent.. far skal ha perm til 1 mai, permisjonen går ut i juni... Hva gjør jeg de 2 mnd da?? Hoff, dette lover ikke bra.....
Vilja<3 Skrevet 18. februar 2008 #10 Skrevet 18. februar 2008 Nei det er ikke lov å studere noe annet desom du har permisjon fra et studie, da mister man plassen på det studiet man går på
Vilja<3 Skrevet 18. februar 2008 #11 Skrevet 18. februar 2008 F.eks viss man studerer en bachelor ved universitetet og ønsker å ta en eks.i psykologi menst man har permisjon, det er viss ikke lov for det prøvde jeg
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 18. februar 2008 #12 Skrevet 18. februar 2008 Det jeg mente, var at man har lov til å studere mens man mottar fødselspenger fra lånekassen. Man har ikke lov til å studere mens man mottar fødselspenger fra nav/arbeidsplass. Palmesus: Skal du ha noen eksamener? Hvis ikke, er det ikke sikkert det er så farlig. Kanskje ta kontakt med nav å spørre?
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. februar 2008 #13 Skrevet 18. februar 2008 Hm... det er jo mange her som har studert ved nki mens de har vært hjemme i permisjon...? Oh no.. og nå som jeg trodde alt hadde ordnet seg...
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. februar 2008 #14 Skrevet 18. februar 2008 Ja, var det jeg trodde du mente ) Hehe. Kan vel ikke be om fødselsstipend når studie er påbegynt ETTER at ungen er født? Eller? Hmm.. Kan man si at "nei, nå vil jeg ikke ha permisjon mere" da? Hehe.. Skal ikke ta eksamen før til jul, og da har jo ungen begynt i barnehage....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå