Gjest Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Føler jeg trenger å forberedes litt på at vi skal bli 4...Mini er 2 når babyen kommer..Noen som kan fortelle litt,så blir jeg veldig glad og takknemlig:)
Tommage♀♂ Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 50/50 vil jeg si. Er veldig travelt, og jeg blir veldig sliten, men så er jeg veldig mye alene også. Men for å veie opp for alle de negative veldigene, så må jeg si at det er VELDIG gøy også! =)
alvis Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 Det er 2 år og 3 mnd mellom mine gutter. Jeg syns det har gått kjempefint så langt. Men mini er bare 5 mnd så det blir nok mer travelt da han begynner å komme seg rundt. Jeg tror det kommer å bli bra på sikt. Storebror er veldig opptatt av lillebror og de "leker" alrede endel ihop. Lillebror ler av storebror mer enn av noe annet og storebror syns det er så morsomt da lillebror tar tak i hånden hans og stopper den opp i sin munn. Vi har mangen morsomme situasjoner her i huset. Til tider er det tungt også. Hvis en av ungene har sovet dårlig eller er sutrete blir det liksom så mye tyngre. Jeg syns også det kan være litt stress å komme seg ut dørrene med to unger men det går jo fint. Gruer meg litt til vi begge to jobber og skal ha to barn i barnehagen tidsnok:) Men du kan glede deg til nr 2 kommer!
Mirakel nr 3 :) Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 Er 16mnd mellom mine gutter. Hadde villet gjort det samme igjen Nå har jeg kontantstøtte til den eldste, og permisjonspenger. Og til høsten får jeg kontantstøtte for 2. Så økonomisk er det bra. Blir ikke barnehage på dem før dem er 2 og 3år gamle, blir bare stress og ikke så mye å tjene på det økonomisk heller. Dem vil få utrolig mye selskap i hverandre (beg å få det nå, og minsten er 4mnd) Du er liksom i tralten med bleieskift og våken-netter (syntes det var mye verre å beg på igjen med små når eldstejenta var 7år) Eneste jeg har funnet litt vanskelig er å handle på butikken, men det kan jeg ta når pappan er hjemme.
xxxo Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 Er 1 år og 3 mnd mellom mine. Nå er jenta 2 år og 5 mnd og gutten er 1 år og 2 mnd. Det er slitsomt ja. Spes hvis en åkner og skriker om natta, for da våkner gjerne den andre og. (men det gikk faktisk bra når minsten var baby.) Og det er pes å få to små unger ut av døra. Men de har mye glede av hverandre. De krangler endel og, storesøster er eiesyk og dytter og slår. Men hun er også snill med broren og leker med han. Mammahjertet smelter når de siter i sofan og koser seg sammen med en bok, eller når de gir hverandre en klem.. :-D Jeg håper og tror at de kommer til å være venner når de blir eldre og, men regner og med at det blir endel krangling.. Lykke til! Det blir slitsomt, men veldig koselig og!
Morcheeba Skrevet 18. februar 2008 #6 Skrevet 18. februar 2008 Best: Alltid lekekamerat i nærheten - de kommer ikke til å bli ensomme. Og vi står uansett opp tidlig... Verst: Å få begge med seg på butikken og bussen med en i meis og en i vogn- uten sambo. Å prioritere når begge gråter.
To tette og en badehette Skrevet 18. februar 2008 #7 Skrevet 18. februar 2008 Nå vet jeg egentlig ikke før om noen mnder, men i følge undersøkelser hos venner som har tette (15-17 mnd) og ikke så tette (3-4 år) så er fordelen med tette at storesøsken ikke blir så sjalu på minsten som plutselig er der. Og senere så har de ganske like interesser og ønsker og leker bra sammen. Bakdelen er vel å ha to veldig pleietrengende (fant ikke et bedre ord ,-) barn mens hvis storesøsken er 4 år så er de litt mer selvstendige. Stress er det vel også med storesøsken som ikke kan gå på tur og man er avhengig av søskenvogn. Vi skal ihvertfall kjøpe phil&teds så slipper vi brede vogner på buss, butikk osv. Blir spennende å se hvordan det egentlig blir men vi vet jo ikke om noe annet så det blir nok både gøy, hektisk og stressende men å få barn er jo alltid sammensatt. Mye jobb og utrolig mye moro og kos.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå