Nit@™ Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Jeg kom på noe i går... Ikke så viktig men.. Hvorfor skal nitroglyserin legges under tunga? Hvorfor kan man ikke ha den over tunga liksom? Mye rart man lurer på men.. kom på det i går og lurer enda ;o)
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Godt spørsmål egentlig.. jeg jobber i hjemmesykepleien, og har gitt mang en nitro, men det vet jeg faktisk ikke...
Gjest irismor Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 Løses raskt opp av spyttet og transporteres kjapt gjennom blodårene i tunga til hjertet der den trengs =)
Synnøve_Solbakken Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 Det er et veldig bra opptak under tunga, tror blodårene ligger tett opptil "huden" der.
Morcheeba Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 Den tas opp direkte til blodet gjennom nettverket av blodårer under tunga, de ligger like under huden der. Gir umiddelbar effekt. Nitroglyserin tas ikke veldig bra opp dersom du svelger tablettene, virkestoffet tas opp sakte og brytes ned før det kommer seg i blodet ellers...
Nit@™ Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 18. februar 2008 Jeg regnet med at det var noe slikt som var grunnen. Skjønner ikke hvorfor jeg kom på det i går, men men. Av og til kommer det noen "fikse" ideer ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå