Gå til innhold

Har spist mye sjokolade = stor baby??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må nok innrømme at jeg stort sett har spist èn (men bare èn... ;o) sjokolade à la Gullbrød, Twix etc de siste 4 mnd. Er nå ved termin og har diiiger mage. Målte 113 cm rundt i går. Kan denne sjokospisinga ha ført til ekstra stor baby??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ingen ekspert, men de mener vel at både kosthold, aktivitet og gener spiller inn her. Men nå sier du jo ikke hva mer du har spist, det er vel helst summen det kommer an på. Så det er nok ganske vanskelig for noen å svare på tror jeg,...

Skrevet

Jeg var helt HEKTA på sjokolade forrige svangerskap. Kunne spise 400 gram om dagen... gikk lett unna. Spiste godt kosthold uten om sjokoladen med masse frukt. Gutten ble 4940 gram, tenker nok at det var min skyld ja... hehe Han vokste enormt i lengden etter fødselen og normaliserte seg med en gang.

Noen spiser supersunt og barnet blir likevel 4,5 kg. Så gener spiller nok mye inn. Kosthold spille noe inn. Og så har man jo morkaken også, noen morkaker slipper mer inn til babyen enn andre. Så det er flere faktorer som spiller rolle her.

Du sier du spiser kun én sjokolade om dagen, dette vil jo ikke merkes hvis du spiser normalt ellers.

Skrevet

Både jeg og søstera mi var ca 4500 g da vi ble født og jeg har fått beskjed av jordmor at jeg kommer til å få en på ca 4000 g. Har med gener fra foreldre. Jeg har ikke spist mye snop i svangerskapet, bare litt i helgene og ikke drukket mye brus heller annet enn lørdagen. Spiser sundt og har trent det jeg har klart.

Skrevet

jeg er vel det man kalles sjokoman... he he og har nok trødd innpå sjokolade neste hver dag. men jeg tror ikke det er det som styrer hvor stor ungen blir. min første var 4040 g men denne ser ut til å bli mindre så at sjokoladen har så mye å si det tviler jeg på...

går vel heller mer på kosthold generelt.. men det er vel genene som til syvende å sist avgjør hvor stor ungen blir... jeg tror ikke du skal være så veldig bekymret.

Skrevet

tror egentlig ikke den ene skjokoladen i så fall er skylden til stort barn. tror du evt må se på hele kostholdet ditt og hvor mye du har rørt på deg osv

Skrevet

Tror det har mest med gener å gjøre...

Jeg spiser veldig usunt og masse sjokiser (kan snakke om en smil rull en til to ganger i uka) Og det har jeg gjort i begge min svangerskap..

1. mann ble "bare" 2294 gr og 45 cm...Men det kom pga at han ikke fikk næring de siste 6 ukene før han ble født...

2. mann (i magen nå) er estimert til å være sånn ca 2600 gr nå... Så blir spennende å se hva som er riktig...

Skrevet

har spist sjokolade å potetgull så d tyter ut gjennom ørene, men har en akkurat passelig bebi!!!ifølge UL...

er ikke akkurat sunn nei!!!

Skrevet

pluss, jeg har sittet inne hele svangerskapet...er nå i uke 36,,,,

så genene tror jeg har betydningen på om barna blir store eller små

Skrevet

Det kan så klart påvirke, men tror også det har veldig mye med gener og kropp å gjøre. Jeg er blitt helt hekta på godis, må mer eller mindre ha noe godt HVER DAG, slik har det vært siden nyttår nå. På UL i uke30 sa jordmor at babyen så ut til å ligge under normalen i str, til tross for godisen.

Men det er jo ikke uten grunn at det er fokus på at det fødes større og større barn om dagen. Må jo være noe bak det også.

Men gjort er gjort, du er kommet til termin. Bare å fortsette å kose seg de siste dagene da:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...