Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 ...ser du etter svanemerket, og velger det over produkter uten? Eller kjøper du etter pris, kjente merker el?
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Kjøper det jeg syns er best, og fungerer for meg.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 Driter vel i svanmerker, kjøper det som er billigst
Umulia med Amalia Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 Jeg ser etter svanemerket, og faktisk er det ofte billig:-)
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 Ser etter svanemerket og om det er økologisk. Kjøper kun ting som er økologisk/svanemerket, så langt det lar seg gjøre.
___ Skrevet 18. februar 2008 #6 Skrevet 18. februar 2008 Ser etter svanemerket men forsøker å ungå alt som er merket "økologisk". De produktene stoler jeg ikke på. Desuten anser jeg det som uetisk å redusere produksjonen av landbruksprodukter i en underskudssituasjon.
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #7 Skrevet 18. februar 2008 Hvorfor stoler du ikke på økologisk merking?
___ Skrevet 18. februar 2008 #8 Skrevet 18. februar 2008 Jeg stoler delevis på merkingen. Det er kravene for å oppnå merket jeg ikke er enige i. Jeg er også bekymret for at de på en del produkter har for dårlige kontrollrutiner i forhold til smitte.
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #9 Skrevet 18. februar 2008 Det er jo veldig vanskelig å få debio-merket, så jeg skjønner ikke helt hva du mener på generelt basis. Hvis du kommer med konkrete tilfeller, så er jeg veldig interessert til å høre dem.
hårsår Skrevet 18. februar 2008 #10 Skrevet 18. februar 2008 Jeg handler etter kjente merker og pris. Jeg handler aldri etterligninger som en finner på Lidl, Europris eller First Price- produktene på Kiwi. Jeg har prøvd ut noen av disse billige etterligningene, men hverken jeg eller mannen min liker dem noe særlig.
.Ann. Skrevet 18. februar 2008 #11 Skrevet 18. februar 2008 Vel, jeg prøver. handler miljøvennlig når det er tilgjengelig, men om produktet er veldig dårlig, tar jeg nok et annet. Handler en del økologisk, men føler egentlig ikke jeg vet nok om desse varene.
___ Skrevet 18. februar 2008 #12 Skrevet 18. februar 2008 Et eksempel: Krydder skal for eksempel ikke stråles. Det gjør faren for smitteoverføring større. Vet også at det blir jukset ganske grovt med en del importvarer. Det er ganske mange land der kontrollen er dårligere enn her. Det har blitt avslørt både eppler og mango med sprøytemiddelrester bare det siste året. Det er sikkert mange utmerkede økologiske produkter, men det er ofte et problem at miljøet er lite når det gjelder godkjenning. Det hjelper godt å kjenne de riktige folkene. Et annet problem er at godkjenningsorganene ikke har faste regler for hva som kreves. Kravene er mer forankret i hva so er sedvane enn i hva som er fglig fornuftig.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 18. februar 2008 #13 Skrevet 18. februar 2008 jeg ser på pris og kvalitet. gidder ikke betale 5 kr mer for en økologisk vare som smaker det samme. kall meg gjærne gjeri. men sånn er det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå