Gå til innhold

gjerrig samboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har 2 barn fra før ,og min nå værende samboer gir dem det de trenger og skjemmer dem bort,men nå skal vi ha en sammen har termin om 14 dager,jeg kjøpte 3 bodyr .dress ,dyne,og noen små ting ,da jeg kom hjem sa han nå må du ikke kjøpe så mye ,jeg ble sur og sa jeg har nettopp begyn ,men jeg vr heldig og fikk kjøpt rundt 50 plagg,for 300kr da var han fornøyd,jeg har ikke kjøpt noe mere av klær .

han kjøpte vogn og voksipose i sverige for 4500kr på salg godt kjøp det.Men for ca 2uker siden fikk vi låne ett babysete til bilen,av hans søster ,men da venninna mi så det sa hun det er ikke godkjent,det var fra 2001,og plasten blir sprø,ved en kollisjon knekker det muligens.

ikke noen side beskyttelse på det heller.Jeg sa til samboer at jeg ikke turde bruke det ,og fikk til svar jo vi bruker det.men jeg har vært på nettet og bestillt fra fridas butikk et sete til 1500 med porto. og han vet ingenting jeg sier at kostet 700,ikke pent av meg men,dessuten så er det jeg som betaler fra min lomme.ungen må sikres mener jeg.

men sånn ellers er han ikke gnien,kjøper alt jeg ænsker meg og mere til.men har lurt på om han er redd fordi vi mistet ei lita jente i fjor da var

jeg halvveis på vei ,kansje han er redd vet ikke? er det galt å kjøpe nytt hva synes dere?????????????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du har penger selv så er det vel bare å kjøpe det du føler du trenger å drite i hva han sier? Ungen må jo helt klart sikres. Du kan jo prøve å snakke alvorlig med han om hvorfor han har slik vegring for å bruke penger på denne ungen?

Åsså kan du hilse å si at det er vanlig å bruke alt fra 8-30 000 på en nyfødt. Alt ettersom hvor mange søsken og andre ungen har å arve etter. :) Her i huset har vi brukt ca 15000kr... kjøpt noe nytt, noe brukt og fått en del. Har ikke kjøpt "billig" produkter til baby på ting som har med sikkerhet og helse og gjøre.

Skrevet

ja sant det helvete heller blir han sur på setet ,da driter han vel også i sikkerheten,tenk om noe skulle skjedd pga et jævla sete mas ,hadde aldri tilgitt meg selv,eller han ,SÅ I MORGEN HENTER JEG DET HEHE

Skrevet

bilkjøring er noe av det farligste vi tar barna med på.. ha et sete som er sikkert.. jeg anbefaler å pratet åpent med han,.. hvis du først begynner å skjule ting og dere ikke prater om ting blir det ikke så lett..

Skrevet

Det står masse om sikring av barn i bil på naf sine hjemmesider vis han det. Bilstolen er noe av det som krever mest, og Ny madrass til senga

Skrevet

Det kan godt hende at bilsetet du har fått er godkjent. Selv har jeg sjekket vårt sete som vi hadde til vår førstefødte. Det er fra 2002. Det er fremdeles godkjent. Og det de sier om at plasten blir sprø er ofte overdrevet. Med det mener jeg at noen sier at det bare holder 4 år f.eks. Jeg sjekket vårt med Trygg Trafikk, og det kunne fint brukes. Anbefaler deg å ta kontakt med Trygg Trafikk. Hvis de får kontrollnummeret på setet så ser de med en gang om det er godkjent eller ikke.

Lykke til.

Skrevet

tror ikke dette handler om at samboeren din er gjerrig. men at han synes det er fint å ta imot en gave fra søsteren sin. synes det er teit av deg å gå bak hans rygg å kjøpe nytt. høres ut som en krigserklæring.

Skrevet

Det med det setet.... Kjøp heller eit nytt eit.. Fekk sjølv tilbud om å få låna søstra mitt sitt sete.. frå 2005. Ikkje at eg meine det ikkje er godt nok for vår unge, men både eg og sambo er 100% enige om at sikkerhet er noko ein ikkje spare pengar på. Og sambo vil helst spara pengar på ALT!.

Det kjem til å bli ein del bilkøyring for vår lille og eg føle at det er sånn for dei fleste, så sikkerhet er noko ein bør ta alvorlig. (det er nok av folk som ikkje kan køyra bil på vegane i Norge, ein av dei kan fort "dulta borti" deg...

Snakk med søstra hans og sei at du fann eit sete på tilbud som du godt kunne tenka deg i stedet. Ho har vel ingen grunn til å reagera på det?

Skrevet

trur du har rett,at han er redd for at dere mister igjenn...dette er jo minimale sjangser for,så det går nok helt fint...siden han ikke er gjerrig på noe anna enn ting og tang til babyen..ellers kan det være at han har litt panikken over at dere får snart 3 barn og det blir dyrt...kankje han tenker at babyen bryr seg lite med ka utstyr den har så lenge den har det varmt og godt,rikelig med mat og kjærlighet og de eldre barna krever litt mere...men den med bilsete var drøy...du har gjort helt riktig,hadde gjort akkurat det samme som deg...når eg var gravid 1 gang hadde eg 100 prosent annsvar for alt og dårlig råd (vart sviktet på det verste) handlet mye pent brukt,og bare det mest nødvendige...men bilste skulle eg har det dyreste,sikreste,beste osv...var så heldig å fikk at vanvittig godt bilsete ... kostet 4000,like mye som alt det andre eg kjøpte tilsammen:) bilkjøring er farlig... maksi cosy er på salg på barnas hus til 999:)

Skrevet

det mangler faktisk ei reim på det setet.

Skrevet

fint navn du har maria isabel? høres spansk ut? neida verdens snilleste men d barnesete er ikke så nøye hos han,det sete vi fikk mangler også ei reim som søstra ikke finner ,jeg vet ho mener det godt,og at han er glad for at søstra ga oss det men må tenke på babyn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...