Benjamin06+Isaac i magen Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 bare når de har bursdag + julaften...eller andre tider?? jeg kan ofte finne på å gå innom lekebutikken og kjøpe han et nytt tog til togbanen sin..eller en ny fargeleggingsbok..eller litt lego.. uten at han har bursdag eller det er jul. kjøper seff ikke leker til 6-700kr..men bare litt småting. en liten bil vist han har vert syk i noen dager...slike ting. kjenner til de som gjør samme som meg..og de som kun gir ungene leker på bursdager å sånn for å ikke "skjemme" de bort.. nyskjerrig på hva dere gjør...
AneB Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 JEg gjør som deg, uten å lage noe sånt stort "se hva mamma har kjøpt til deg"-nummer ut av det.
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 Jeg kjøper svært sjelden leker til junior, men da jeg var borte en hel helg for første gang hdde jeg med en leke hjem. Tenkte jeg skulle bestikke han litt i tilfelle han var fornærmet for at jeg hadde vært vekke Er en skamløs mor
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 Kan godt finne på å gå innom å kjøpe en liten tig jeg. Nå er han jo ikke så gammel enda da men. Vil nok prøve å lære han å spare til ting han vil ha når han blir eldre, så han ikke tror penger vokser på trær
Sjefsmegga Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 Nei, hender de får litt utenom også ja...tege og male saker kjøper jeg stadig siden det er forbruksvare :-) Men pleier å holde de fleste store og dyre gavene til jul/bursdag...men det spørs jo litt på sessongen da...sykler og ski kan de få litt utenom..samme med sommerleker til utendørsbruk :-)
Anna Nym :o) Skrevet 18. februar 2008 #6 Skrevet 18. februar 2008 Gir litt småting innimellom, også store om det er noe de trenger, og det er lenge til bursdag(Feks ski, akebrett, sykkel) Da er det ikke viktig for oss å kjøpe noe dyrt til jul fordi det er jul. Blir kanskje annerledes når barna blir større. Kjøper plastelin, malebøker og slike ting etterhvert. Han på fire sparer til bestemte ting. Får av og til ti eller tyve kroner for å rydde rommet eller andre småjobber.
Denice Skrevet 18. februar 2008 #7 Skrevet 18. februar 2008 Samme som deg. Har ei jebte på 4,5 år som ELSKER "Cars" og hender da at jeg kjøper en bil jeg vet hun ønsker seg bare for å gi henne en ekstra "oppmerksomhet" eller hva man skal kalle det. Eller om det er noe annet.. et Donnald-blad eller noe. skal ikke så mye tilfør hun ståler og er såååå fornøyd!
alvis Skrevet 18. februar 2008 #8 Skrevet 18. februar 2008 Jeg kjøper endel småting som f.eks tegnesaker, bøker, pusslespill og DVD filmer men jeg kjøper ikke det hvis gutten er med på butiken. Så sier jeg at han har fått det av mamma og pappa. Det har fungert fint og han maser aldri på butikken at han vil ha ting eller at vi må kjøpe ting. "Store ting" får han kun til jul eller bursdag.
WP-TLogPeanut Skrevet 18. februar 2008 #9 Skrevet 18. februar 2008 TL får småting og leker hele tida hun ... tenker ikke at hun må vente til bursdagen..
☆Monkey Business☆ Skrevet 18. februar 2008 #10 Skrevet 18. februar 2008 Tja, en sjelden gang kanskje.....de får av og til litt fra besteforeldrene og da blir det litt mye om jeg også skal kjøpe ting hele tiden. Kjøpte en liten ting til snuppa sist hun var syk, ellers kjøper jeg ting de trenger.
LegallyBlond Skrevet 18. februar 2008 #11 Skrevet 18. februar 2008 Han får noe innimellom ja, men pleier å ikke å gi det som gave. Får det aldri pakket inn eller noe, det synes jeg hører til jul og bursdag. Tegnesaker, fargebøker o.l kjøper jeg etter behov.
Tommage♀♂ Skrevet 18. februar 2008 #12 Skrevet 18. februar 2008 Så mye leker som det er her så kjøper jeg bare til jul og bursdag, og om jeg har vært bortreit, noe jeg ikke har vært enda, hehe;) Svært sjelden jeg kjøper nye leker utenom, men farger/fargebok/maling er forbruksvarer og havner utenom synes jeg
TurboPrinsessen:-) Skrevet 18. februar 2008 #13 Skrevet 18. februar 2008 Nå er snuppa bare 1.5år, så hun har fått fint lite leker av oss. Hun har fått så mye av andre både til bursdagen og jul, hun trenger ikke mer. Bytter litt på lekene hennes så ikke alle ligger fremme samtidig - så får hun stadig noe "nytt". Vi tenker ikke at hun blir bortskjemt hvis vi kjøper noe, men vi skal jo ha plass til alt også.. Jeg kjøper stort sett bare nye klær til henne. Det trenger hun jo, så fort som hun vokser... Ellers liker hun å leke med tomme bokser, esker, og div kjøkkenutstyr, så hun finner stadig noe nytt:-) Hva vi kommer til å gjøre når hun blir større og mer påvirkelig av reklame og andre, vet jeg ikke. Vet bare at hun ikke kommer til å få alt hun peker på!.... må jobbe litt for det, lære seg å spare... Men tror nok hun kommer til å få en liten ting en gang i blant..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå