Gå til innhold

er dette maserier eller??

Anbefalte innlegg

Skrevet

har den siste timen hatt 7 stk harde kynnere med nedpress og mensvondt. finns ikke regelmessig i dem, de har kommet med 17, 17, 13, 5, 20 og 22 min mellom. siste hadde jeg for 20 min siden og det kommer en til snart kjenner jeg... hva skjer?? er bare 33+6 i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da ringer du legen....det er ikke regelmessig men ville sjekket det, for å være på dn sikre siden:)

Skrevet

prata med jordmor nå og hun sa jeg skulle avvakte og se om det fortsatte eller om det ble bedre utover dagen.. får legge meg på sofaen og slappe av litt kanskje.

Skrevet

Kanskje dumt spørsmål, men hva er maserier? Førstegangs....

Skrevet

er ikke sikker selv jeg, men ettersom dette ikke er kynnere og de ikke er regelmessige så tror jeg det er det som kalles maserier. eller, jeg vet ikke heller forresten, har jó ikke sjekket noe så jeg vet jo ikke om de gjör noe med kroppen min eller ikke.

Skrevet

Maserier er mer smertefulle enn vanlige kynnere. Men grunnen til at de ikke kalles rier er at de ikke er regelmessige og at de ikke fører noen særlig vei. De er altså ikke en del av fødselsfasene.

Veldig plagsomt er det. Har selv hatt det i en ukes tid nå.

Det kan hjelpe å legge seg i et varmt bad eller ta en varm dusj.

Skrevet

så det er det jeg har da? ikke så vonde som rier, men de er vonde... må puste meg gjennom de, men kan röre meg. presser nedover og får jeg som mensmurringer i magen + at jeg får ont i korsryggen. samtidig så nå er tuppa i magen helt gal, spreller som en villmann der inne og driver på. de blir ikke mer regelmessig men de gir seg heller ikke..

Skrevet

Får krysse fingrene for at de går over i regelmessige rier snart da. Slitsomt med disse maseriene.

Anbefaler deg å prøve et varmt bad eller varm dusj. Kan være de roer seg da, lindrer gjør det hvertfall

Lykke til

Skrevet

Oi, så nå at du er i uke 34, får ikke håpe de går over i regelmessige rier da, er jo litt tidlig enda. Blir det veldig plagsomt ville jeg nok tatt en telefon til jordmor for å høre hva hun sier om saken.

Skrevet

prata med jordmor tidligere i dag., hun sa om det ikke roet seg måtte jeg ta en tlf til föden. kommer fortsatt med 10-20 min mellom... hjelper ikke at jeg ligger på sofaen å ikke gjör noe heller.

Skrevet

sovnet på sofaen så det slapp nok litt, men kjennes ut som underlivet mitt detter ut når jeg reiser meg. hadde 19 min mellom sist nå.. kjennes hovent og stort ut der nede...

Skrevet

Å bra det har roet seg litt da. Men det kan jo være rier selv om de ikke blir regelmessige så fort... Mine varierte veldig hele dagen. Maserier tenker jeg på som "rier" som ikke fører deg noe videre i fødselsprosessen. jaja...samme hva man kaller det da;-)

Masse lykke til i alle fall, så får vi håpe babyen vil holde seg inne noen uker til;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...