Gå til innhold

Noen som har marsvin her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har litt lyst på det, men har ikke så masse peil på det.

Hadde min søsters to i pensjon en gang, med det var jo bare en stund..

Hvor gamle bør de være når man får det? Biter de masse? Lette og få tamme? Hvor lenge lever de? Hann eller hunn? Hva er best? Bør man ha to kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann...

jeg fikk min når hu var 13-14 uker gammel... de er super enkle å få tamme, og kan være såå kosete!! biter veldi sjelden eller aldri nei...

de kan leve rundt 5 år...du bør ha to hvis du vet at du får lite tid til det.

jeg valgte hunn...

men jeg må selge hun nå :( har allergi så...

så hvis du bor i vestfold omegn så kan du få en vakker liten koseklump her :)

hu er 17 uker

Skrevet

Dumt at du ikke kan ha henne da...

Bor ikke i Vestfol, men Buskerud. Men det trenger jo ikke å være avskrekkende avstand likevel, men noen mil er det nok for jeg bor helt øverst i Buskerud...

Selger du m bur og utstyr?

Vi har hatt rotte før, og synes det var litt koselig med et lite "kosedyr". Ikke alle som synes det om rotte men :o) Markus (rotta) var en koselig krabat han ;o)

Skrevet

Har hatt marsvin siden jeg var 5 år (er 26 nå) og jeg kan absolutt anbefale det som husdyr!! Husker ikke helt hva som er nedre grensen for hvor små de kan være når man kjøåer de, men tror man kan få tak i så små som 6-8 uker gamle. Vår erfaring er at jo yngre de er når man får de, jo tammere blir de. De kan bli utrolig kosete og elsker å ligge i armkroken å bli klappet. De biter veldig skjeldent, jeg tror jeg kun har blitt bitt skikkelig en eneste gang i løpet av den tiden jeg har hatt marsvin, og det var i tillegg min egen feil! Gjennomsnitts alder er vel rundt 5 år men de kan også ofte bli rundt 7 år. Vil anbefale på det stærkeste å kjøpe to for de er tross alt flokkdyr, så da trives de aller best. Da er det vel best å kjøpe to hunner, for to ukastrerte hanner går skjelden bra sammen, og en han og en hun kan kun stå sammen i perioder (når hunnen ikke er brunstig). Hvis du er interresert i en spesiell rase ville jeg ha kontaktet seriøse oppdrettere. Hos de kan du stort sett få kjøpt marsvin billigere enn i butikken og du er sikker på at det ikke er noe inneavl. I tillegg kan du få de ganske små, mens i butikkene så er det mange ganger litt eldre marsvin som har stått der en stund (dette varierer veldig da). Uansett, marsvin er flotte dyr med stor personlighet og de er kjempefine husdyr!

Skrevet

ja med bur, og en del høy hvis det er av interesse...

hun er svart og hvit, 2-3 verver på ryggen så pelsen går litt overalt :) ansiktet er svart men hele panna og nese partiet er hvitt ... hihi litt spesiell hu der.. hu elsker å kose, og elsker å spise..hihihi.. matvrak..

hu er jo ikke gamle jenta, og syns det er synd å selge hun men jeg er nødt.... buret er jo bare en mnd gammelt det og så...

kan sende deg en privat mld, med tlf nr, så kan du sende en mld :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...