M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Min mann har operert ned en testikkel da han var liten. Noen som vet om dette kan ha dårlig innvirkning på sædkvalitet? Setter stor pris på ALLE svar:-)
Thea-81 Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Svaret er ja. Dette er ofte årsaken til at mange må ty til prøverør - inkl meg selv og mannen. Er visst også større hyppighet av prostatakreft for dem som har gjort denne operasjonen.
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. februar 2008 Uff det var fælt!!!!!! Men takk for svar og lykke til med svangerskapet!!! Ville du rådet oss til å sjekke allerede nå? Er i vår 5.pp.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 det skal ikke ha noen ting å si har legene sagt, Men sleit her selv 34 pp. men testa spermen hans og den var bedre enn gjennomsnittet. så så tilfeldig? vet jeg ikke. Men legene på sykehuset mente dette ikke skulle ha noe å si
Thea-81 Skrevet 20. februar 2008 #5 Skrevet 20. februar 2008 Jeg har hørt at dette er forsket på og bevist sammenheng. Men selvfølgelig rammer det ikke alle!! Jeg ville sjekket dette hvis dere er "utålmodige" Vi visste ikke dette på 1 år og skulle ønske vi sjekket tidligere.. Gikk jo heldgivis bra med litt ICSI-hjelp da
laroos Skrevet 20. februar 2008 #6 Skrevet 20. februar 2008 Det kan ha dårlig innvirkning, ja. Det kommer mye an på hvor tidlig han ble operert. Her ble det prøverør pga at han ble operert da han var fem, og da var det for sent (den dårlige testikkelen ødelegger nemlig også produksjonen i den friske). Man vet vel nå at de bør opereres før halvannet år eller deromkring (men det kan fortsatt gjøre kvaliteten dårlig). Få ham til å teste kvaliteten først som sist, så slipper dere å gruble på det. Lykke til!
Ophelia & Jr. Skrevet 20. februar 2008 #7 Skrevet 20. februar 2008 Hei, Jeg ser du allerede har fått flere svar, men jeg slenger meg på. Dette kan definitvt ha noe å si for sædkvaliteteten. Min samboer har vært gjennom akkurat det samme og vi brukte alt for lang tid på å prøve før vi fant ut at han hadde 0 levende sædceller i det som kommer ut... Men det er heldigvis sjelden det er så alvorlig. Og så kan jeg legge til at det ikke er håpløst likevel. Hos min samboer har de gått inn i pungen og hentet ut testikkelvev og funnet levende sædceller der. Og nå sitter jeg endelig med en liten guttebaby i magen! Bedre å få det sjekket med en gang, enn å bruke lang tid på prøve og lure... Masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå