Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Hvordan blir man kvitt senvirkninger av mobbing på egenhånd? Uten psykolog/faghjelp (er lange ventelister). Jeg ble mobbet i mange år og har diagnosen post-traumatisk stress-syndrom som arter seg med fysisk vondt i kroppen, perioder med angst, spiseproblemer (med følgende overvekt) og diverse annet. Likevel er det ikke det som plager meg mest. Problemet er at jeg blir kvalm, skjelver som et aspeløv og blir små-paranoid når jeg treffer på folk som har vært ubehagelige ( selv om de ikke var de verste mobberne). Det er nok at noen sender en melding i gjestebok eller legger en til som venn i FB. Tør ikke tenke på hvordan det er om de verste mobberne tar kontakt. Vet ikke om jeg fikser det eller bare bryter sammen rett og slett. Hvordan blir man kvitt den panikkfølelsen? Jeg har allerede jobbet mye med meg selv og har forholdsvis god selvtillit, men den streiker totalt på det punktet der...
ragna Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 jeg tror ikke jeg hadde satset på å bli kvitt dette på egenhånd. det er heavy saker du beskriver. stå på venteliste selv om du begynner å ordne litt på egenhånd. du poster innlegget på feil side, og jeg håper folk viser deg nok respekt til å la være å harselere med dette innlegget.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 Still deg på venteliste!!! Jeg tror det er umulig og helt umenneskelig å forvente at man skal greie å takle dette på egen hånd. Du trenger god og profesjonell hjelp. Ingen skal måtte komme seg fra dette på egen hånd. Selv om 3-4 mnd venteliste virker lenge nå, så plutselig er dagen der, og da er du i systemet og skal få den hjelpen du har krav på. Det kan virke skummelt å sette i gang en slik "prosess" (det blir en slags gjenopplevelse å fortelle hva som har skjedd osv.), men jeg tror det er den eneste veien å gå. Jeg håper virkelig du får hjelp med det du sliter med. Du skal ikke måtte være alene om dette. Det er grenser for hva et menneske skal klare selv. Vær sterk og be om hjelp! Det må være traumatiserende å møte igjen folk som har mobbet deg. Sender deg en stor klem og ønsker det alt av hell og lykke.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 Det er 1-2 år på venteliste her... Tusen takk begge to
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 Still deg på venteliste uansett!!! 1 år går fortere enn du tror. Så kan du heller jobbe med andre løsninger i mellomtiden. Ikke finn unnskyldninger for ikke å stille deg på den listen/få hjelp. Still deg på listen, så kan du se om det er andre ting du kan gjøre frem til da.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #6 Skrevet 18. februar 2008 Har det på omtrent samme måte. Ble mobbet i ganske mange år da jeg gikk på barne/ungdomskole. Trodde jeg skulle klare meg uten psykologhjelp, men det gikk ikke i lengden. Normalt sett er det ganske lang ventetid hos psykolog, men hvis du får helsestasjonen / fastlegen til å sende henvisning til kommunepsykologene,så er ventetiden mindre hos de- ihvertfall her hvor jeg bor. Jeg kom til etter ca 2 mndr Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå