Gå til innhold

Å bli sagt opp fra jobben

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom man blir sagt opp fra jobben får man da arbeidsledighetstrygd fra Nav fra dag 1. etter oppsigelsen?

Vet at man har karantene på 8 uker dersom man sier opp selv.

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hei du.... har du blitt sagt opp?

Så lenge du selv ikke er skyld i oppsigelsen, så får du arbeidsledighetstrygd fra dag 1 ja.. eller er det dag 3? Litt usikker, men du må ikke vente 8 uker..

Håper alt går bra :)

Skrevet

Dagpenger fra dag 1 ja. Husk å få oppsigelsen skriftlig.

Skrevet

hvis man blir sagt opp får man 5 "straffedager" hvor man ikke får dagpenger, altså en arbeidsuke.

IDIOTISK regel...

Skrevet

Heisann..

Neida, har ikke blitt sagt opp. MEN jeg merker jo at jeg blir "skult" litt på her...

Sjefen kom med en litt småspydig.. er ungen frisk igjen nå a... når jeg traff på han i sted. Jada sa jeg.. forkjøla og tett men heldigvis feberfri.

Har vegring mot å jobbe her nå. Vondt i maven og kvalm...

Skrevet

De fem (noen sa for noen dager siden her inne at det var forandret til tre) karantenedagene gjelder uansett orsak til arbeidsledigheten.

Men du får fra dag 6 eller noe sånt hvis du ikke selv er skyld i oppsigelsen. Dvs at hvis du blir oppsagt fordi du har gjort noe galt, feks vært full på jobb, stjålet fra jobb o.l får du de vanlige 8 ukene.

Skrevet

Men du kan jo ikke bli sgat opp pga sykt barn?

Er det du som begynte ny jobb for ikke så lenge siden? Den med så mange arbedisoppgaver som du ikke var fortalt om i forkant?

Skrevet

Er det ikke 4 ventedager da? Var det da jeg fikk dagpenger i mai,..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Å herregud.. hva er detta for en møkkabedrift du har rota deg borti da? Har ikke unger selv denne sjefen eller?

Skjønner deg godt! Kan du ikke få legen til og "vurdere" dette da, så kanskje du kan få dagpenger selv om du sier opp selv...?

Skrevet

Jeg hadde 5 ventedager, i februar.

Skrevet

Du får dagpenger etter noen dager, ser ut som dette varierer rundt omkring i landet.

Jeg ble delvis arbeidsledig i februar i fjor, hadde 5 dager uten penger. Ble helt arbeidsledig fra i mai, da sa jeg opp.

Skrevet

Jepp, det er 5 ventedager hvis du blir oppsagt. Var 3 tidligere...

Skrevet

Sjefen har unger selv, men mulig han har en kone som kan være hjemme eller kanskje dem for alt jeg vet har besteforeldre til ungene som trår til.

Det kan nok tenkes det er meg hun mener hun som spurte om det var meg som hadde fått flere arb.oppgaver enn det jeg ble forespeilet. Arbeidssituasjonen min ble i hvertfall helt anderledes enn jeg hadde trodd når jeg sa ja til jobben.

Helt på trynet her. Sjefene hyler og skriker og skjeller ut i hytt og pine. De folka som blir skjelt ut jobber jo ikke her på huset så dem aner jo ikke noe om det.

Blir for langt om jeg skal skrive alt som er på trynet her.

Men takk for svar alle sammen

Skrevet

Huff, må bare si at du kansje bør vurdere å finne en annen jobb ?

Høres ut som den arbeidsplassen ikke er den sunneste plassen å være...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...