Gjest Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 barnehagen er stengt i 4uker og jeg skrev meg på 4 uker ferie. får beskjed om at jeg kunn får 3 uker sammenhengende. det er bare jeg som har så små barn at hun må ha noen hjemme med seg. samboern har nettopp begynt i ny jobb og der tar de faktisk vare på de ansatte. kan ikke flere bedrifter lære å ta vare på de ansatte i stedet for kunn å tenke penger. finns en mellomting....
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Man har i følge loven bare krav på 3 uker sammenhengende ferie på sommeren. Men de kan ikke nekte deg omsorgspermisjon tror jeg, selv om den gjerne da er ulønnet. Har du fortalt hvorfor du ønsker 4 uker? Kanskje de bare ikke tenkte seg om og sa hvordan det pleier å være? Eventuelt kan vel mannen din være hjemme å passe henne den siste ferieuken, det er vel ikke så farlig om dere ikke får alle fire ukene sammen.
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 de vet at det er fordi barnehagen er stengt i 4 uker. han har nettopp startet i ny jobb så han vet ikke hvordan de gjør det med ferie enda. hadde ikke tenkt å ha 4 uker sammen men det hadde vært greit å vært sikker på at en av oss er hjemme med henne . min mor ble tvunget til å ta ei uke ferie for å passe henne (vi jobber i samme butikk)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå