Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

Lurer på om noen vet sånn ca hvor mye et barn på 6mnd trenger av melk i løpet av et døgn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står bak på mme-pakken. Men husk at det finnes melk i grøten du gir også.

Skrevet

ja har sett det, men mitt barn drikker langt under det. Lurte bare på om det var ca 5 dl for barn slik det anbefales for barn på 8 mnd.

Skrevet

kommer ann på hvor mye fast føde det spiser...

vi fikk beskjed på helsestasjonen at når de er 6 mnd skal de helst ikke ha mere enn 5,5 dl mme. fordi de skal jo da ha i seg endel grøt og sånn isteden.

gutten min får flaske 1 gang mitt på dagen og 1 gang rett før leggetid, så 400 ml, men akkurat nå er han inne i en spise på natta periode, så da blir det jo mere i løpet av et døgn, men sånn til vanlig, 400 ml. men da spiser han grøt 2 ganger og middag 1 gang. pluss frukt.

Skrevet

Mitt barn har aldri drukket noe særlig melk. HS sa at det var helt ok så lenge han spiser godt ellers - og gikk opp i vekt. Tror ikke melken har så mye å bety jeg. Det er jo dem som slutter å amme ved 6mnd og som velger bare å gi vann frem til kumelk ved 1år.

Skrevet

Sønnen min drikker ca 400-500 i døgnet, spiser grøt 2 ganger og har så vidt begynt med middag.

Noen som har noe middag å anbefalle, nestle smakte ikke noe godt.

Skrevet

mors lapkaus fra småfolk, smaker mye mere. gutten min elsker den!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...