mupert Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 hei! Lurer på om noen vet sånn ca hvor mye et barn på 6mnd trenger av melk i løpet av et døgn?
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Det står bak på mme-pakken. Men husk at det finnes melk i grøten du gir også.
mupert Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. februar 2008 ja har sett det, men mitt barn drikker langt under det. Lurte bare på om det var ca 5 dl for barn slik det anbefales for barn på 8 mnd.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 kommer ann på hvor mye fast føde det spiser... vi fikk beskjed på helsestasjonen at når de er 6 mnd skal de helst ikke ha mere enn 5,5 dl mme. fordi de skal jo da ha i seg endel grøt og sånn isteden. gutten min får flaske 1 gang mitt på dagen og 1 gang rett før leggetid, så 400 ml, men akkurat nå er han inne i en spise på natta periode, så da blir det jo mere i løpet av et døgn, men sånn til vanlig, 400 ml. men da spiser han grøt 2 ganger og middag 1 gang. pluss frukt.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 Mitt barn har aldri drukket noe særlig melk. HS sa at det var helt ok så lenge han spiser godt ellers - og gikk opp i vekt. Tror ikke melken har så mye å bety jeg. Det er jo dem som slutter å amme ved 6mnd og som velger bare å gi vann frem til kumelk ved 1år.
mupert Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 18. februar 2008 Sønnen min drikker ca 400-500 i døgnet, spiser grøt 2 ganger og har så vidt begynt med middag. Noen som har noe middag å anbefalle, nestle smakte ikke noe godt.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 18. februar 2008 #7 Skrevet 18. februar 2008 mors lapkaus fra småfolk, smaker mye mere. gutten min elsker den!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå