Gå til innhold

Gjør virkelig alle barn sånn???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hender seg at eldstemann trekker tunge eller lager grimaser til folk når vi går forbi. Han må jo selvfølgelig gå tilbake å si unnskyld for sånn gjør man jo bare ikke mener jeg og er like skamfull hver gang. ( det skjer ikke så ofte, men en gang er for mye mener jeg)

Her en dag var han ute på tur sammen med pappa og trekker tunge pluss at han "vifter" med ørene ( hender opp til øre) til en mann, mannen tok gjorde den samme grimasen tilbake, dere kan jo bare forestille dere hvor sjokkert eldstamann ble. Mannen min begynner å unnskylde hvorpå mannen sier at det ikke er nødvendig for sønnen hans gjør akkurat det samme av og til.

Er det flere barn som lager grimasser til fremmede ? Hva gjør dere da?

Ser helst at han slutter med det, siden jeg aldri er sikker på hvordan personen han gjør dette mot kommer til å reagere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe må jo le litt da, tror jeg og hadde gjort det tilbake :) Er nok mange barn som finner på sånn, har ikke sett at jenta mi har gjort det enda, til andre enn oss foreldre og onkelen (har en skikkelig tulle onkel),men jeg synes du er flink til å ta tak i det da, for det er jo greit å lære at det ikke er så veldig fint å gjøre sånn..

Skrevet

*dytt*

Vil gjerne vite om det faktisk bare er mitt barn som gjør dette og hva andre i evt samme sit gjør med det..

Skrevet

He he, er det noe galt med å lage grimaser da? Det er jo morsomt det:)

Min gjør litt det til meg. :)

Skrevet

Sønnen min gjorde ikke sånt da han var liten, skikkelig liten "herremann", ingen av søsknene mine ( har 3 yngre søsken) har gjort det der heller. Nå har jeg to småjenter da, så tida vil vise om de blir like "snille" ;-) Unger er så forskjellige. Sønnen min bråker og surrer endel når han leker han da...det er hans uvane...men han er stille når vi er hos andre folk heldigvis..hehe..

Skrevet

Så dere andre ser på grimaser som noe "uforskammet" å gjøre?

Ja, vi er nok ganske ulike. Jeg syns ikke grimaser gjør noe, ser ikke på det som spesielt frekk ting å gjøre da. Lært opp til at bilder f.eks. bli bedre med en god grimase:)

Skrevet

Det spørs hvilken setting og alder. Jeg synes det er veldig uforskammet når fremmede unger i 4-6års alder eller eldre skjærer grimaser til meg eller unga. Her i hus har aldri gjeiping og sånt vært akseptert hjemme heller. Jeg er ansje litt "old school" på det området, en generelt synes jeg mange barn mangler folkskikk i dag...av en eller annen grunn...

En 1-3åring er annen sak selvsagt...men jeg har ikke had så små ENNÅ i hvertfall som har gjort dette til fremmede, eller hjemme til oss for den del. Men så går ikke mine i barnehage heller da...guttungen var nesten 3 år da han begynte, minsta blir den som starter yngst av mine, 16mnd når hun skal begynne i barnehagen. De plukker opp mye rart i barnehage, jeg måtte forklare min at vise ord ikke var akseptert i mitt hus...frustrerende greier..

Skrevet

Klart settinga avgjør jo mye. Jeg tenkte nok mest på de gøyale grimasene man gjør fordi man tuller seg og ikke stygge grimaser til fremmede:) Men det er kanskje fordi jeg er mest vant med de gøyalen:)

Skrevet

nei det gjør ikke min. Har lært han at det er ikke lov og ikke pent så da hører han heldigvis på mammaen sin.

Jeg hadde ikke gjordt det tilbake og hadde syns at barnet var frekt hadde han gjordt det mot meg.

Skrevet

tulle grimaser er helt annen sak ;) Det gjør mine også, men da er det humor inn i bildet og da ser man et helt annet utrykk og glimt enn når de gjør frekke grimaser...til fremmede bør de uansett kke gjøre slike ting, ikke alle setter like stor pris på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...