Sjefsmegga Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 Har kost meg noe utrolig i kveld med å male barnerom jeg :-) Deilig å ha noe fornuftig å ta seg til når gubben er borte et par uker. Føler meg litt mindre ensom på kveldene da :-) Forhåpentligvis er jeg ferdig med rommet til helga .. Skal sette inn dørkarm, lage foringer, lage ny vinduskarm og legge nye lister ..får litt hjelp av pappa håper jeg, for jeg er ikke helt trygg på å sette inn dørkarm og foringer helt alene ennå...litt nybegynner på det området..hehe...har handyman, men han er såpass mye borte at jeg har måtte lært endel selv, hvis ikke så er jeg jaggu redd dette huset ALDRI blir ferdig oppussa før unga flytter ut :-DDD Vi er for gjerrige til å leie inn snekkere til sånt :-D
Sjokoladekaka Skrevet 17. februar 2008 #2 Skrevet 17. februar 2008 Eg likar slikt også har gjort mykje sjøl her, men hadde snekker til kjøkkenet, for huset er så skakt. Til og med snekkaren banna over det...hehe.. ellers gjere eg alt utanom våtrom(eehhh.. her fjuska eg litt, då, tok delar av det sjøl og fekk kompis til å godkjenne:)), el-arb og rørleggerarb. Vi bur i burettslag, og her er litt strenge reglar mtp kva ein kan gjere sjøl. Det er så kjekt å sjå det ferdige resultatet, og vite at ein har gjort det sjøl.
Sjefsmegga Skrevet 17. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. februar 2008 hehe...huset her er bygd i 1939....svært lite i vater for å si det sånn..må jukse til endel, men så lenge resultatet blir bra så er det greit, vi har banna og sverta endel mens vi holdt på. Jeg måtte kalle inn mamma til hjelp med tapeten for å få den på perfekt i går...ike alt man kan gjøre aleien har jeg oppdaga, selv om jeg alltid vil prøve først selv.. En helt egen følelse å nyte resultatet av eget arbeid, føler litt stolthet rett og slett. Viktig for meg at jeg gjør noe "nytting" utenom barnestell og husarbeid også nå siden jeg er hjemmeværende for tida.
Sjokoladekaka Skrevet 17. februar 2008 #4 Skrevet 17. februar 2008 Eg er aleine, eg, så skal det bli gjort, så må eg gjere det sjøl:) har nettopp tetta trinna i trappa her, og malt heile trappa. det var mitt siste lille prosjekt. Var jo så klart skeivt der også(ER noke beint i eit hus?), fekk saga til platene til mellom trinna, etter NØYE måling av meg. Måtte seff file til kvar einaste plate likevel(vi har 3 etg her). Men eg syns det er gøy og lærer mykje både av praktisk art og om meg sjølv; "SJÅ kva eg kan:)". Tenker som sånn at når andre kan, så kan eg også Ingenting er umulig, det tar berre litt lengre tid. Blir jo stolt når ein ser det bra resultatet:) Hehe søstern ler av meg: "herregud... ønske seg sirkelsag til jul..."
Gjest Skrevet 17. februar 2008 #5 Skrevet 17. februar 2008 Det er jeg som har verkøyet her i huset:) Fikk meg el sag til jul, og var så happy. Nå går listinga som en lek. Nesten. Har renovert og pussa opp hele leiligheten litt etter litt. Nå skal jeg snart til på kjelleren, men da trenger jeg litt mer hjelp siden en trapp skal bygges. Ellers så kan jeg skryte på meg et bad. Fikk mye hjelp av onkel som jobber med det, men bare over tlf. og et besøk for å sjekke at jeg gjorde alt riktig. Spennende, og ikke å anbefale om en har råd til noe annet. Tidkrevende, men jeg var i permisjon:)
Sjefsmegga Skrevet 17. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 17. februar 2008 Var aleine noen år jeg også, så da lærte jeg mye, pluss har hengt etter pappa i hele oppvekste og lært mye av ham, det kommer godt med nå siden samboeren er så mye borte som han er og skjelden har tia. Skal man leie inn folk så er det lang ventetid og det koster jo ei formue. Vi jenter får til det vi selv vil :-D Nød lærer naken kvinne og spinne sies det jo
Sjefsmegga Skrevet 17. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. februar 2008 hehe..verktøyet deler jeg med gubben, han har en greie for verktøy, så jeg kan velte meg i alt fra kappsag, sirkelsag, stikksag, 3 kompressorer!!! og spikerpistol, ørten driller og annet snadder :-D Takk og lov for at vi får kjøpt alt til innkjøpspris av svigerfar..hehe Pappa mente vi hadde vel mer en et firma har snart..reine galskapen, men veeeldig kjekt å ha selvsagt.
Gjest Skrevet 17. februar 2008 #8 Skrevet 17. februar 2008 jeg har en pervers glede av å eie skikkelig verktøy. Ikke noe billig kina greie, men noe som en vet holder. Gikk gjennom tre billige driller da vi starta oppussing, men da den ene kompisen min som er snekker la igjen verktøyet sitt var jeg frelst. En har jo det leeeenge. Jeg vil også ha spikerpistol!!!
Sjokoladekaka Skrevet 17. februar 2008 #9 Skrevet 17. februar 2008 ja, kven er det som har sagt at vi ikkje klarer? Vi er jo som regel mykje meir nøye i arbeidet også,så resultatet blir som regel finare:) badet mitt kosta berre litt over 20 000,- med innredning:) tenk kor masse pengar eg sparte der:) høyrer jo stadig 100 000,-+ i badsammenheng. hehe... kom på den gangen eg kjøpte stikksag. dagen før morsdag. det sto ein mann bak meg i køa, som begynte å fnise og lurte på om det var morsdagsgave.... ja, til meg sjøl, sa eg berre:) Trur han syns det var litt rart eller uvant å sjå hokjønnet handle slike ting:)
Sjokoladekaka Skrevet 17. februar 2008 #10 Skrevet 17. februar 2008 det vil eg og ha! jobba litt med ein handverkar, og då fekk eg prøve spikerpistol. skikkelig artig leiketøy:)
Sjefsmegga Skrevet 17. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 17. februar 2008 godt verktøy er et must ja! :-) Halve jobben det snart. Spikerpistol har gjort at nå får jeg gjort unna jobben på en brøkdel av tida.....tørr ikke tenke på hvor lang tid jeg hadde brukt uten den...*grøss* Har et helt hus som må pusses opp og etter-isoleres rom for rom. Starta i andre etasjen nå og skal jobbe oss ned til kjelleren, gruer meg skikkelig for kjelleren, må skifte ut en bjelke og flere stendere :-(. Da vurderer jeg å taue inn min bror som er utdanna tømrer ei helg..
Cilie with the testpipeboy ;) Skrevet 18. februar 2008 #12 Skrevet 18. februar 2008 Elsker å pusse opp, men har en litt lat mann på det området, så må dra han gang når jeg ikke klarer å gjøre (store) ting alene. Nå er vi i tredje huset som vi pusser opp, så han er litt lei kan man si.. Skal starte med gangen i løpet av uken, kommer til å bli kanon stilig!
Sjefsmegga Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #13 Skrevet 18. februar 2008 Visse ting er det greit å være to om å gjøre ja, men jeg får til det meste selv i grunn så lenge jeg slipper å baske med enorme sponplater alene hvertfall, glad vi fikk ferdig den biten før han reiste, for det er et mikkmakk å få inn sånt i et gammelt hus med masse krinkelkroker og ei smal bratt trapp fra 1 til andre etasje...
Cilie with the testpipeboy ;) Skrevet 18. februar 2008 #14 Skrevet 18. februar 2008 Ble rett og slett inspirert av denne tråden, så starter med å røske ut panelet i morgen den dag! Synd det er så seint, ellers kunne jeg startet med det samme! (Elsker å overraske mannen med å gjøre masse når han er på jobb, for han blir så glad/imponert da. Så får jeg masse skryt, og det er jo kjempekjekt! ) Hi hi
Sjefsmegga Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #15 Skrevet 18. februar 2008 Hehe..jentene har bodd på vårt rom mens vi har holdt på nå i et par uker, gjett om en viss man blir glad når han kommer hjem fra ungarn om halvanna uke Ferdig rom og privatliv på soverommet ¨ Du får ha god opussing du også Skal pelle meg i seng, i morra er en ny dag...pappa skal passe litt unger og hjelpe meg sånn at jeg får gjort litt
Cilie with the testpipeboy ;) Skrevet 18. februar 2008 #16 Skrevet 18. februar 2008 Så kjekt! Tenker mannen blir fornøyd da ja! Utrolig tilfredstillende når en ser resultater! Får krype i senga jeg også, så en er uthvilt til krabaten i morgen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå