Gjest Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 er det noen her som har blitt dårlig behandla av svigermor, gitt opp, og isteden begynt å gjøre ting du vet hun ikke liker? si henne i mot? osv osv..... og kooooser seg i det stille over frustrasjonen hennes.
ragna Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 eh, da jeg var 14 hadde jeg ikke svigermor.
M by M Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 Nja.... Kanskje litt. Jeg liker svigermor jeg da, så har ikke noe stort problem. Men hun kjeder seg en del og blir ofte furten for at vi eller spesiellt sønnen hennes ikke kom hjemom i helgen. Så når hun tydelig er furt pga det, lar jeg han dra alene på besøk. Om vi har blitt bedt til min familie først og takket ja og hun ber oss etterpå og forventer at vi kommer for så å bli sur og fornærmet for at vi heller drar til mine, forklarer jeg skikkelig at den man sier ja til først, drar man til. Sånn er det. Og legger hun seg opp i hvordan jeg vasker sønnens klær, sender jeg han hjem til henne med det han ikke klarer å vaske selv også vasker jeg ikke hans klær på en stund. Men ellers er vi stortsett på nett :-)
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 Åjada Hun har en irriterende tendens til å være så kritisk og negativ til alt. Skal kritisere alt og alle og hinter om å få meg med på laget liksom... Jeg slår en kontra og blir da oversprudlende og superpositiv og later som jeg ikke skjønner hvor hun vil. Hun blir dødsfrustrert og furten. Kjempegøy!! :-)
ragna Skrevet 18. februar 2008 #6 Skrevet 18. februar 2008 tydeligvis du og fjortistendensene dine? er det det første du tenker på om morgenen; hmmmm, mon tro hvordan jeg skal få føkket opp stemningen mellom meg og mine barns farmor idag. utrolig voksen tankegang
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #7 Skrevet 18. februar 2008 Hehehahahoho, jeg liker ikke mine svigerforeldre, vi har svært få felles tanker, verdier etc. Og GJETT om jeg hadde likt å gjort dette klart for de. Men jeg biter meg i leppa, smiler pent, og later som at alt er greit. For min manns skyld. Vi ser de lite, så det går jo på et vis..... Men det er frustrerende. Men hva gjør man ikke for husfredens skyld?
AneB Skrevet 18. februar 2008 #8 Skrevet 18. februar 2008 Nei, men jeg gjør det med samboeren til pappa...
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #9 Skrevet 18. februar 2008 Ikke svigermor nei, hun er toppers... men andre fins der jo..
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #10 Skrevet 18. februar 2008 det blir litt sånn: hun: "når du kommer hjem SKAL du begynne å stelle henne klokka 9" jeg: "hehe, nei jeg har bestemt at vi tar steller klokken 10. det passer best" kan godt ta det klokka ni, men siden hun sier at vi SKAL gjøre det ni, sier jeg ti.. "dåpskjolen henger borte hos XXX, skal bare rense den så kan dere bruke den" (det er en av hennes omsydde kjoler, med en svær blonde klovne-krage) "neitakk, vi har bestemt og kjøpe en ny dåpskjole" jeg vet hun blir irritert, men jeg er ikke noe nikkedokke heller.. hvordan takkler dine svigerforeldre at du gikk fra ragnar til ragna da?
ragna Skrevet 19. februar 2008 #11 Skrevet 19. februar 2008 de tok det helt fint, jeg valgte svigerforeldrene mine med omhu. btw, hvor tar du det fra egentlig? helt imponert over din fantasi her jeg sitter men ang. din case; hvorfor ikke heller ta ett oppgjør?
Mage Mi Sa Jo Skrevet 19. februar 2008 #12 Skrevet 19. februar 2008 nei jeg har aldri bevist gått inn for å irritere eller vanskeliggjøre mitt forhold til dem. men jo vi var uenige om ting og hun sa ting som såret meg. jeg hadde en periode hvor jeg nektet å være hjemme når hun kom på besøk. heldigvis kom jeg å bedre tanker. nå i ettertid ser jeg tilbake og kan forstå henne og hennes være måte mye bedre en det jeg gjorde i starten. nå har jeg ingen svigermor, hun døde og det er nå jeg har skjønt hvilken fantastisk støtte hun var for min mann, og min familie. hun stilte altid opp for oss. heldigvis rakk jeg og vokse fra mine nykker før hun gikk bort. men desverre lærte jeg alt for sent. det er lov å ta et oppgjør hvor du setter ned foten og sier hvordan du gjør ting og vil ha det, men forvent at du får svar tilbake og det er lov å være uenig. men hva med å finne ut hvorfor den andre er uenig. kan hende begge kan lære noe. jeg lærte mye av min svigermor, og i ettertid ser jeg at det mese var min umodenhet og min fanstasi som var det største problemer her. det er ikke nødvedigvis det over alt men det er lov å gå litt i seg selv. og det er lov å spørre andre om hvorfor de sier og gjør som de gjør..
ragna Skrevet 19. februar 2008 #13 Skrevet 19. februar 2008 utrolig flott svar Belmina. det skulle ha stått på forsiden av dette forumet. det er mange som glemmer hvilke tilknytning svigermor har til sønnen. hva om partneren deres gikk inn for å ødelegge forholdet du har til din mor? snørrungeaktig kaller jeg det.
Mage Mi Sa Jo Skrevet 19. februar 2008 #14 Skrevet 19. februar 2008 som sakt jeg mistet svigermor i fjor. og har smertelig erfart hvor mye hun også faktisk betydde for meg, selv om jeg ikke var klar over det før det var forsent. heldigvis hadde jeg et godt forhold til henne de siste årene. og nei hun endre seg aldri, hun kommenterte ting hun ikke var enig i eller fornøyd med. men helt erlig det var ikke kritikk for å kritisere. det var hennes måte å delta og forsøke å hjelpe. og hun hadde ofte noe rett i sine kommentarer men det var jo det som gjorde vondt, det å innrømme det. jeg skulle ønske hun fortsatt var i live. og jeg vet at jeg er langt i fra den eneste.
Gjest Skrevet 19. februar 2008 #15 Skrevet 19. februar 2008 ja, mammaen til samboeren min også er dø. så det er mormoren som har blitt svigermoren min da. får vell bare inntrykk av at hun ikke liker meg. sist vi skulle på besøk, ringte hun fra butikken og lurte på om jeg kunne spise reker.. nei, sa samboeren min.. (siden jeg amma).. når vi kom sto det reker, loff, og majones på bordet... så henta hun en pakke kokt skinke til meg.. veldig kjekt! kanskje jeg bare blir lett fornærma uansett resten av helga var en katastrofe, så jeg gidder ikke engasjere meg mer ihvertfall. det er ikke alle råd man kan bruke, tidene forandrer seg. og jeg hører heller på helsestasjonen en ei som sier at : "før i tiden tok vi bare ungene opp hver 4 time, for å mate og stelle de" "bare la henne skrike, lungene har godt av trening" NEITAKK. ekle klær, lite klær, så har hun for mye klær, nå er hun sulten.. tror jeg aldri har blitt diktert så mye i hele mitt liv. derfor så sa jeg faktisk på trass at vi skulle kjøpe en ny dåpskjole, i steden for å ha den som hun hadde plukka ut, bare for å irritere henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå