Gå til innhold

mors 6 ukerskontroll til legen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva deres lege undersøkte da dere var på etterkontroll etter fødselen. Jeg ble så overrasket da jeg var til legen og han ikke tok noen gu på meg. Trodde det var normalt at de gjorde det etter en fødsel for å sjekke at alt var som det skulle der nede. Min lege spurte bare om hvordan fødselen var, og om jeg hadde noen problemer med å gå på do ol. Og så snakket vi om prevensjon. Tenkte ikke så mye over dette med gu mens jeg satt til legen, men i ettertid så sitter jeg liksom med en tanke om at "tenk hvis ikke alt er som det skal der nede". Jeg har enda ikke hatt sex med sambo pga at jeg er redd for at noe ikke stemmer der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hadde gu, sjekket blodtrykk, blod%, vekt, (eg var veldig tynn etter fødsel), snakket om prevensjon og amming, ++++ kan du ikke ringe å få deg en time til gu?

Skrevet

jeg hadde heller ikke gu.. men jeg angrer meg litt. fikk velge selv... hadde vært greit å fått bekrefra at alt er som normalt :P

Skrevet

jeg hadde gu,legen sjekka at alt var som det skulle, og tok en prøve for kreft, for det var 2 år siden sist. i tillegg snakket vi om prevansjon, om jeg hadde problemer med å gå på do (nr 2) siden jeg hadde revna en del/klipt, og så sjekka de blodprosenten.

Skrevet

Blodtrykk og ikke noe særlig mer med første.

Andre var jeg ikke på 6-ukerskontroll med.

Jeg hadde legen i vrangen og ventet til jeg fikk en ny. Da var lille 8 mnd. og jeg var der pga. en infeksjon iluftveiene, men nye legen sjekket på eget initiativ blodsukker, blodprosent osv. pga at jeg hadde problemer med dette i svangerskapet (hun hadde lest journalen godt flinke legen).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...