Gå til innhold

help, ang. sure oppstøt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

har blitt mye plaget med dette i helgen, men vet ikke hva jeg kan spise eller drikke for at det skal bli overkommelig....Er det noen som har noen ideer, har sett her inne at loveharts drops skal virke, men det har jeg ikke i hus..

håper noen kan hjelpe meg.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjøp gaviscon-tabletter på apoteket, blir til et slags skum når de tygges som legger seg øverst i magesekken og på en måte stenger for at innholdet derfra kommer opp igjen. ellers unngå veldig varme og kalde drikker og sterk mat..

Skrevet

prøv melk/sjokolademelk

mandler om du har

la være å drikke kaffe, spise krydret mat o.l før du skal legge deg og ligg med overkroppen litt høyere enn vanlig. legg et teppe brettet sammen unden madrassen eller en stor pute eller noe så du kommer litt opp med overkroppen.

og i morra kjøper du titralac på apoteket.

jeg var fryktelig plaget av halsbrann og sure oppstøt i svangerskapet og hadde rett og slett dauet om jeg ikke hadde hatt titralac i nærheten.

ta to, tygg og svelg og halsbrannen er borte!!! (kan ta fler om det ikke er nok med to. max for dagen er 20 stk)

Skrevet

Fikk tips på helsestasjonen om å ta en mugge med isbiter, helle litt skumma melk over og drikke det :) Har ikke prøvd det selv ennå, men det har visst hjulpet andre. Generelt skal melk være bra (så fremt du ikke har laktose-intoleranse, da...)

Skrevet

Dette høres rart ut, men å spise gulerot hjelper faktisk det også. Ellers er jo Link en god venn!

Skrevet

Løp til apoteket å kjøp flytenede Gaviscon!:) hehe! Her går det flaske på flaske! Tablettene smaker bedre men er ikke så effektive som den flytende.

Ellers så bør du unngå syrlige og søte ting:) Som f.eks Sterk, krydret mat, brun saus, juice, sjokolade, brus, brunost for å nevne noen..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...