Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 jeg forstår at man kan ha veldig behov for å dele erfaringer med folk i samme situasjon som en selv og at det er godt å få luftet ut tanker, gleder og frustrasjoner. men det virker som om det er utrolig mange her inne som ikke klarer å ta den minste lille beslutning selv!! hvilket vaskemiddel skal man bruke, hvilket stelleprodukt, når begynne å vaske baby tøyet osv osv...... når man er her inne så har man jo tydeligvis tilgang på nettet, hvorfor går man ikke inn på sider som forbrukerrådet, grønn hverdag osv osv? undersøk litt fra kilder som er trygge og relevante. noe av det mest skumle jeg ser her inne er folk som spør om rent medisinske ting, ting som burde svares på av helseutdannede. en ting er å høre på andres erfaringer, men jeg hadde aldrig turt å basere en viktig beslutning på de rådene jeg får her inne. selvom det er noen som virker veldig fornuftige og erfarne her! kjenner bare at jeg blir litt irritert over de som tilsynelatende er så uselvstendige!!! ta da en beslutning selv!! det må du uansett begynne med når barnet kommer. kan ikke sitte her inne og spørre om den minste lille ting til enhver tid!! vask tøyet når du vil, vil du bruke parfymefritt vaskemiddel gjør du det, hvis ikke så... ja så bruk noe annet!!
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #2 Skrevet 17. februar 2008 Det var da veldig, hormonene på høygir idag!!! Folk spør jo for å høre andres erfaringer, det er jo derfor disse sidene er her.
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 17. februar 2008 #3 Skrevet 17. februar 2008 Synes du skriver mye riktig her Hi. Spesielt det med medisinsk relaterte saker. Men synes det er en fin side hvor vi kan dele erfaringer med andre. Tenke selv tror jeg de fleste gjør uansett, ber man om andres erfaringer må man alikevel finne ut selv hvilke tips man vil støtte seg til og hvilke man vil forkaste. Tror de fleste spør for å få litt idéer om hvordan man kan løse forskjellige "problemer". Selv tar jeg mye med en klype salt, men absolutt mye bra man lærer også.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #4 Skrevet 17. februar 2008 Vet du hva, hvis dette virkelig er din mening, så skjønner jeg helt ærlig ikke hva du gjør her inne.......og som du sikkert har sett mange ganger: når det gjelder medisinske spørsmål, så er de fleste flinke til å skrive hva de tror, mener å ha hørt, antar, tipper, foreslår osv, for så å si at "dette bør du sikkert snakke med føden om". Jeg synes også det er veldig greit å få noen svar fra folk her inne før jeg evt kontakter føden, slik at jeg kanskje får et hint om hva jeg bør forberede meg på å få som svar. Noen liker å være mer forberedt før en telefonsamtale. Mange av oss er svært følelsesladde i svangerskapet, og da hjelper det å vite litt på forhånd før en snakker med de på føden. For min del har det betydd MYE å få noen svar her inne før jeg ringer føden!!!!
Bobine Skrevet 17. februar 2008 #5 Skrevet 17. februar 2008 HI: Du har ikke fått med deg at denne typen innlegg hører hjemme på kranglesiden. Ja, selvfølgelig er vi dumme som brød alle som sitter her og lurer på ting !!
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #6 Skrevet 17. februar 2008 Hvis du ikke tåler at enkelte kanskje er usikre på alt det nye som det å få barn faktisk er, så kan du bare kutte ut å være her for å PLAGE oss som faktisk liker forumet og også liker å hjelpe og av og til få svar på ting vi lurer på.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #7 Skrevet 17. februar 2008 hi her: til anonym 23:27 hvis du leser innlegget mitt så ser du nok at jeg ikke er imot å få råd og synspunkter her inne. jeg er her jo selv. men det må være lov å reagere på hvor utrolig små og banale ting folk spør om. selv om ikke det gjelder DEG spesifikt, så virker det som om mange nesten bare legger inn innlegg i hytt og pine, nesten av kjedsommelighet. det var en her inne for noen dager siden som hadde gulgrønn utflod + litt andre ting. det virket nesten som om hun ble så beroliget av en annens svar her inne om at det ikke var farlig for det hadde hennes jm sagt, at hun det gjaldt ikke kom til å ringe sin fødeavdeling..... det synes jeg virker veldig utrygt. jeg synes selv at jeg la ganske stor vekt på de litt mere ubetydelige tingene det blir spurt om her inne som vaskemiddel ol. må man spørre om alt?
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #8 Skrevet 17. februar 2008 med andre ord: - det er ikke lov å reagere på noe som helst av det som blir skrevet her inne. - har man en mening om et emne så må man infinne seg på kranglesiden hvor alt bare er usakelig og tåpelig. - man må ikke stille konstruktive spørsmål som kan sette i gang en debatt - alle meningsytringer kan forklares med hormoner..... ok...... hi.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #9 Skrevet 17. februar 2008 Burde ikke dette innlegget vært på kranglesiden??
Bobine Skrevet 17. februar 2008 #10 Skrevet 17. februar 2008 Beklager, men jeg ser ikke hvordan det første innlegget her er et konstruktivt innspill eller en bra start på en debatt når du kaller folk uselvstendige på den måten du gjør. Det er vanskelig å oppfatte det anderledes enn provoserende, og da hører det faktisk hjemme på kranglesiden. Ikke har du gøts til å skrive med nick heller..
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 18. februar 2008 #11 Skrevet 18. februar 2008 Greit nok at man ikke bør stole på medisinske råd herfra, men ærlig talt - dette er et forum hvor man faktisk kan utveksle meinger, og erfaringer, og er jo midt i blinken å spørre om vaskemidler oa! Hehe....mye hormoner ute og går ;o) Tenk å bli irritert over noe slikt da
hormonia&alienimagen <3 Skrevet 18. februar 2008 #12 Skrevet 18. februar 2008 Største problemet er vel at dette innlegg er på 3.trim hvor ting virkelig begynner å boble igjen.... Jeg mener,jeg personlig har ikke vært annet en sippete i graviditeten.Men nå i det siste har jeg opplevd å bli så sint at jeg virkelig eksploderer på filleting og er på nippet til å kaste noe hardt på den første tankeløse ting en eller annen stakkar klarer å presse ut av seg =0) hihi.... Men det med medisinsk spm. er det blitt satt fokus på i offentlig presse og,for det var jo et radioinnslag om BIM for ikke så lenge siden. Da var det en jordmor som var kjempe sint for at gravide satt inne her og pratet og kranglet,og at det var jenter som tok alt her inne 100% seriøst.... OG DET er jeg enig i er litt drøyt.Men det må være ytterst få og,for i min erfaring her inne er det løs rådføring for å få andres erfaring og hjelp det for det meste handler om.... =0) Lenge leve hormoner ikke sant??? =0P Blir det ikke deilig når vi er ferdig med dette jenter?
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 18. februar 2008 #13 Skrevet 18. februar 2008 Hehe.. sorry- måtte bare le litt.. Tror hormonene raser av gårde med oss her, uten at vi kanskje er klar over det?? Jo da, finnes de som kan stille det som for meg virker som det dummeste spm..Men da lar jeg bare være å svare eller lese innlegget..Og vi er jo forskjellige, med forskjellige erfaringer..Så noe tar jeg med en klype salt. Og har jeg ingenting fornuftig å komme med, så lar jeg også være.. Men de som har behov for å spørre, må da få lov til det uten å bli hudfletta?? Bedre å spørre en gang for mye, enn en gang for lite- ikke sant??
**Tingeling** Emma06+June08:) Skrevet 18. februar 2008 #14 Skrevet 18. februar 2008 Hehe! Må le litt jeg:) Er enig med HI at det stilles ganske mange unødvendige spørsmål, som man lett kan tenke seg til/ finne utav selv.. Det må vel alle være enige i:) Jeg har mange ganger irritert meg eller ledd av slike innlegg, men har jo ikke kommentert på disse innleggene. Og det heter seg jo her inne at INGEN innlegg er teite, så da må det jo iallefall være lov å si sin mening uansett hva det måtte gjelde, som HI her har gjort. Kranglesiden er til for å krangle, og innlegget til HI synes jeg overhodet ikke er ufint eller kranglete på noen måte:) Så la oss alle roe oss ned og ikke lage noe STORT utav dette:) hehe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå