herethereandeverywhere<3 Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 aoff!!!!!!!!!! Nå får jeg ikke puste lenger....... Ligger her, diger som et fjell og må ha hjelp til å snu meg. Jo flere kommentarer jeg får på hvor enorm jeg er, jo større trang får jeg til å fylle på med alt som er usunt og som blir liggende på hofter og lår. I dag har jeg hatt en skikkelig dårlig dag, besøk av svigers:( mannen min forandrer seg når de kommer i hus! under middagen sier svigermor: gud kor du spis da! kor my ha du lagt på dæ.....ha ha ha! hvorpå min mann følger opp med: matlysten er det ikke noe å si på nei! irritert forsøker jeg å overhøre dem mens jeg lesser på min andre porson og tenker: jeg skal vise dem! Så begynner min kjære svigermor og fortelle om sine svangerskap og hvordan hun kun la på seg "babyvekten".... jeg kjører på med tredje porson selv om jeg egentlig er stappmett. "det blir vanskelig å ta av igjen dette her" kommer det fra min fåmælte svigerinne. Jeg nyter min tredje porsjon med middagsmat til fulle og går rett på sjokoladekaka og vaniljeisen etterpå.....HER SKAL DET SØREN MEG VISES! Mannen min setter bevisst is og kake langt unna slik at jeg må reise meg for å nå. "JA GUD KOR DU SPIS" "IKKE RART DU BLIR SVÆR NEI" "JA GUD KOR DU SPIS" og mer spiser jeg! Høygravid, smellfeit, hormonell og deprimert sitter jeg altså hele ettermiddagen sammen med disse grusomme menneskene og stapper i meg kake, is og sjokolade. Fullstendig forspist og minst like deprimert velter jeg ned i sofaen og kommanderer min kjære til å hente sjokolade og cola........
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 17. februar 2008 #2 Skrevet 17. februar 2008 Jeg får ikke puste. klarer kun puste på venstreside (med dandert seng) bøye seg er et helvete. Og peser som en gris. fyyy faen. Eter ikke mer enn normalt for jeg føler meg stapp hele tia. Blir sliten bare av å skrive her nå *pust og pes* er enda bare i uke 30 . hvordan skal dette gå. Vil puste igjen:( Svigers kommer også med samme kommentar. Men hjalp i dag da "bestemor" altså bestemorra til gubben sa.. Er du ikke større? Og hu snakker fra levra. Så har vendt meg til at svigers alltid er negativ om alt.
Nætte;mortil2 Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 Å fy!!! Ekle mennesker som si sånt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skjønna godt du vil demonstrere!!! E utroli mange som legg på sæ masse underveis men som bli kvitt det etterpå, og ting bli ikke bedre av at man får høre det hele tia.. Æ hadde blitt kokforbanna å dratt på besøk eller ut en tur så hadde dem kunna prata sæ ferdi uten at æ hadde hørt det.. Fikk høre at æ va "diger" da æ gikk me førstemann, og det va jo "morsomt", for æ la på mæ 7 kg (14 til sammen men gikk ned i starten) og var kun mage.. Men svigers e 150cm høy å syns æ va enoooorm.. Regna med æ får høre det no å.. Æ e stor fra før så det e klart æ bli stor!! Nei vet du hva.. fy så sint æ hadde blitt!! Hmm.. ser her at æ faktisk skreiv på dialekt. .Det e sånt som skjer når æ bli forbanna... :-)
Nætte;mortil2 Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 Ikke bare kom det på dialekt men sånn passe usammenhengende også gitt!! jaja.. Poenget var iallefall at jeg støtter deg!!!!!!!!
bittelill Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 Drittfolk altså. Jeg blir så irritert når enkelte mener at det er greit å si hva som helst til folk bare for at ting er synlig på utsiden. Det er ikke greit å være frekk med folk bare for at en er i "famile" med dem heller!!!!! Si til dem at hvis de ikke har noe positivt å si om graviditeten så kan de heller bare holde kjeft!!! Folk tror de er morsomme når de sier slike ting av og til. Fatter ikke hva de tenker med.
Tante Gustava Skrevet 18. februar 2008 #6 Skrevet 18. februar 2008 Utrolig det der, at med en gang noen er gravide så er det liksom helt akseptabelt å kommentere vekt! Er da vel ingen som har noe med hvor mye jeg har lagt å meg vel, gravid eller ikke!!! Tenk om jeg skulle kommentere det når de har lagt på seg litt? Jeg tar de kiloene som kommer, og så får jeg heller jobbe med å ta de av når babyen er ute. Dette er da i alle fall ikke tiden for å stresse altfor mye med vekta!
lille sprelle Skrevet 18. februar 2008 #7 Skrevet 18. februar 2008 Andres kommentarer er en ting - det er jo helt håpløst MEN det er jo ikke vits i å stappe trynet fullt hele tiden heller da! Det vi spiser får jo den lille også og jeg har ikke lyst til å ødelegge apestaten min mens jeg er gravid. (Apestaten - den som gjør at du føler deg sulten når du faktisk er sulten og føler deg mett når kroppen ikke trenger mer så vidt jeg har skjønt). Jeg er ingen sunnhetsgudinne, men prøver å spise bare til jeg akkurat er mett og ikke bare dytte innpå alt jeg kommer over i ren kjedsomhet. Prøver å få i meg litt sunt hver dag, men det blir jo litt godteri og brus også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå