Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 Føler jeg spør og spør om det, men ingen som svarer... Er det bare meg som har det?
liten spire Skrevet 17. februar 2008 #2 Skrevet 17. februar 2008 hvor langt er du på vei ? hos meg målte de ikke før jeg var kommet til uke 22 for att da er det mye sikkrere og måle . hva så jordmor eller lege om att du lå under ?
2 fine små Skrevet 17. februar 2008 #3 Skrevet 17. februar 2008 Vet ikke denne gang (18 pluss 3) men laa under hele forrige svangerskap. Legen var aldri bekymret fordi veksten var normal. Foedte et barn som var bittelitt under gjennomsnittsvekt i Norge, som jo er ca 3,5 kg tror jeg. Var helt uproblematisk altsaa.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #4 Skrevet 17. februar 2008 Er i uke 23+5. Hadde 17 cm på ktr for 3 dager sia. Får små unger 2500-3000 gr, men har ligget godt over rødtreken med de andre. Lurer jo da på hvor stor (liten) denne er da.... Jm sa bare bare når hun målte at "okei, fint"...
*FLoRinA* Har født!!!! Skrevet 17. februar 2008 #5 Skrevet 17. februar 2008 Hei! Tror ikke det er noe å bekymre seg for..I hele mitt første svangerskap lå jeg nederst på det grønne feltet på skjema. Siste to uker kom jeg opp på den røde streken.. Sønnen min var frisk og fin.. Han ligger nå ca på gjennomsnittet... Sønnen min var 3200 og 49 cm.. Må legge til at både jeg og faren ikke er spesielt store da.... Lykke til
Mojo1 Skrevet 18. februar 2008 #6 Skrevet 18. februar 2008 Jeg har hørt at sf-målene ikke alltid speiler hvor stor eller liten babyen blir/er. Kjenner flere som har vært stooore (ligget høyt på skalaen), men likevel født barn som er midt i "normalen". Regner med det gjelder det samme andre veien også.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #7 Skrevet 18. februar 2008 Nei, det kan godt hende jeg får en normal baby denne gang, men siden jeg har ligget ganske godt over streken med de andre, og de har jo ikke vært store, så lurer jeg på om siden jeg ligger mye under streken denne gang, om bebisen er enda mindre enn de andre... Tenker sånn at livmoren min kan bli større og større for hvert svangerskap, men kan den krympe for hvert svangerskap og?? Høres så usannsynlig ut...
cille35 Skrevet 18. februar 2008 #8 Skrevet 18. februar 2008 Som de andre sier, kan du helt sikkert ta det med ro. Sf-målet er ikke det samme som målet på størrelsen på barnet. I mitt første svangerskap hadde jeg per def liten mage, men skyhøyt sf-mål. Folk kommenterte at jeg hadd liten mage, men jeg lå godt utenfor det skraverte feltet i øvre felt på SF-målet svangerskapet igjennom. Altså var livmoren "lang/stor". Jormor mente jeg skulle få en gigagutt, men ut kom en 3300 gram tung og 54 cm lang normal gutt. Det samme gjelder garantert andre veien. Så lenge de sier at det er ok, og har sett normalvekst av fosteret, er det ingen grunn til bekymring. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #9 Skrevet 18. februar 2008 Normalvekst av fosteret?? Har bare vært på ul før da, og ble satt 10 dager tilbake, enda jeg vet jeg ikke KAN ha blitt gravid når de sier jeg har blitt det. Jaja. Dette var min første time hos jm. Ikke målt før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå