Gå til innhold

Hyyyl om natten! PLEASE svar!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på 16mnd våkner om natten å hyler skikkelig, slår rundt seg og hiver seg rundt. Har prøvd å la henne skrike seg ferdig med ender gjerne med oppkast. Løfter jeg henne opp roer hun seg. Er fortvilet, men om natten orker man lite så hun er gjerne med inn i senga etterhvert. Plager meg ikke men trenger noen råd. Dette begynte sammtidg som hun kom i litt trass å har vært syk. Hun hiver seg i gulvet på dagen når ikke hun får viljen, noe ho sjelden får. Noen ganger innimellom men prøver å være konsekvent. Har dere noen råd?

Ho har ikke noe øreverk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan ikke være tenner som er på tur da? Jenta mi hadde tilsvarende atferd, og i ettertid skjønte jeg at det var pga tannfrembrudd.

Skrevet

Hei,

Vi har også vært igjennom en slik periode. Først var det 1års jekslene (hun er 15 mndr) som kom, men da skjønte vi at hun hadde vondt og gråt av dette (fikk vondt dersom vi tok på gommene- det klødde også i munnen, noe sikling). Gråt også til hun spydde, men så viste det seg også i etterkant at hun begynte å bli syk. Så var hun syk i en 10 dagers tid og fikk seg fine vaner som at mamma kom inn og til og med ammet om natten (hun fikk ikke i seg mat på de 10 dagene, så det syntes jeg jeg måtte), hun ble bært rundt og generelt dullet med.

De første 3 nettene etter at hun ble frisk holdt hun et lite h...- Hylte og skrek om natten som om 1000 og ett var ute.Man skulle tro hun hadde vondt, men det hadde hun definitivt ikke- alt var i skjønneste orden dersom hun ble løftet ut av senga. Eneste som nyttet var å vugge henne, la jeg henne ned skulle man tro verden gikk under.

Vi ble veldig trøtte- spesielt etter å ha hatt et sykt barn så lenge, og vi tok jobben med å la henne gråte (gikk inn og trøstet med jevne mellomrom). Tok to netter (gråt kanskje 1 times tid eller mer første natta) så var det over. Nå sover hun hele natta igjen. Glad jeg tok den kampen, selv om mange mener det er barnemishandling. Det er bedre både for oss og henne at hun sover godt om natten, tenker nå jeg.......

Lykke til med å finne ut hva som passer best for dere.

Skrevet

Ser at dere ikke har hatt suksess med å la henne gråte. Prøv å vær bevisste på om dere er konsekvente eller ikke (dette vet dere best selv). Vi gir henne vann dersom hun holder på en stund- det må man jo bli tørst av. Jeg synes jeg har latt henne gråte til ingen nytte dersom vi til slutt ender med å ta henne opp- da er det bedre å la vær. Da vet hun jo neste gang at dersom hun bare holder på lenge nok så får hun det som hun vil.

Det ordner seg nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...