Gjest Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 Det er kommet et rehabiliteringshjem for narkomane i nabolaget!!! Jeg er helt i sjokk! Er så redd for ungene våre nå! Kan det være noen av dere har opplevd dette? Har dere erfaringer el trøstende ord? Har lyst å flytte, men kan jo bare glemme å få solgt nå! Har ikke lyst å bo her lenger, føler meg helt iakttatt når jeg er ute i hagen. Dette huset er like ved vårt, de har lett innsyn i hagen vår.
Gjest Skrevet 17. februar 2008 #2 Skrevet 17. februar 2008 Synes du kan ta det helt med ro, de menneskene som skal være der har mer enn nok med å bli nyktre og representerer mimimal trussel mot barna dine. De leverer urinprøver ofte og jevnlig, og hvis de doper seg, er det rett ut. Skjønner ikke helt hva du er redd for...
Bring_it_on!!:)) Skrevet 17. februar 2008 #3 Skrevet 17. februar 2008 Eksakt hva er det du er redd for da??
Gjest Skrevet 17. februar 2008 #4 Skrevet 17. februar 2008 Åååå nei, annerledesmennesker! *løp i panikk*
Gjest Skrevet 17. februar 2008 #6 Skrevet 17. februar 2008 Jeg er redd fordi beboerne går rundt i nabolaget og sitter på lekeplassen og røyker! Altså det sitter ofte noen på lekeplassen i timesvis på benkene der, og ungene er redd for å gå der alene! De kan være så nykter de vil, men det er ikke alle der inne som er helt friske liksom!
GuttemammaX3 Skrevet 17. februar 2008 #7 Skrevet 17. februar 2008 Dette er faktisk mennesker som ønsker å forandre livet sitt til det bedre, tror ikke det er det verste man kan ha i et nabolag:) Men jeg har jobbet i feltet selv, og kjenner mange av enkeltpersonene, blir kanskje mindre skremmende da. Selv ville jeg vært mye mer skeptisk til såkalte sosialboliger, det har en tendens til å dra med seg mye småkriminalitet i nabolaget, for ikke å snakke om mye trafikk nattestid med dophandel. Alt dette slipper du i forbindelse med rehabilitering, så jeg tror nok det går veldig bra:)
Gjest ->>- Skrevet 17. februar 2008 #8 Skrevet 17. februar 2008 Hvorfor skulle narkomane gjøre ungene dine noe, og hvorfor er det mer problematisk om en narkoman har utsikt til dere enn om andre naboer har det?
Gjest Skrevet 17. februar 2008 #9 Skrevet 17. februar 2008 Er de ikke helt friske er det vel heller ikke et vanlig rehabiliteringshjem kanskje? Men jeg er ikke helt sikker på at du er kyndig til å sette den diagnosen på dem etter å ha smugkikke tpå dem ut vinduet.
Gjest Skrevet 17. februar 2008 #10 Skrevet 17. februar 2008 Froøvrig, hadde de vært helt friske ville de forresten neppe vært der, da hadde de jo ikke hatt behovet?! (narkomani er regnet som sykdom i dette landet)
Gjest Skrevet 17. februar 2008 #11 Skrevet 17. februar 2008 Nå får du skjerpe deg - dette er bare fordommer! Du får ta ansvar og besøke hjemmet, bli kjent med brukergruppen,ta opp eventuelle bekymringer med personalet. Sett opp skilt på lekeplassen at det er røykfri sone. Ungene er redd for å gå der fordi noen (bl.a deg )forteller dem at de eks-narkomane er farlige. Hvor lett er det å bli nykter når du blir stemplet som syk og farlig, og det eneste de har gjort galt ifht deg er å se "rare" ut..?
♥Snulder Skrevet 17. februar 2008 #12 Skrevet 17. februar 2008 Med den holdringen din, så synes jeg faktisk det er en god ide å flytte.... Har du noen sinne hørt om narkomane i rehabilitering som har vært en trussel for barn på lekeplass??? Eller for noen andre for den saks skyld...
Gjest Skrevet 17. februar 2008 #13 Skrevet 17. februar 2008 Det var en episode for noen helger siden. Da kom det to politibiler for å ta med seg en beboer som hadde klikka! Det var tidlig lørdagskveld og eldste kom akkurat hjem fra et bursdagsselskap. Det var mye skrik og skrål, og masse folk i sving. Nå vil ikke eldsten være alene hjemme etter skolen lenger!
Gjest Skrevet 17. februar 2008 #14 Skrevet 17. februar 2008 Utrolig lettvinte holdninger dere har på ting her inne da! Hadde sett for meg at det var dere det gjaldt, hadde nok vært en annen lyd da...
Gjest Skrevet 17. februar 2008 #15 Skrevet 17. februar 2008 Dette må du forholde deg til, enten du liker det eller ikke. Sånn er det. Kunne vært en av dine nære som trengte rehabilitering.... Det hjelper fint lite å lure på hvor farlig det måtte være. Som sagt - ta ansvar, dra opp på hjemmet der, bli kjent med brukergruppa og still spørsmål til personalet der om ting du måtte bekymre deg for.
♥Snulder Skrevet 17. februar 2008 #16 Skrevet 17. februar 2008 Lettvinte holdninger??? Morsom eller..... hadde du snakket om rehabiliteringshjem for pedofile, så hadde jeg skjønt deg, men du utviser temmelig stor uvitenhet... Rusmisbrukere generelt er ikke dyr som er ute etter å "ta" barn. De aller fleste av dem har like stor omsorg for unger som du har.
Gjest Skrevet 17. februar 2008 #17 Skrevet 17. februar 2008 forholder meg til det daglig uten problem jeg. Og mer til... Mannen min jobber med ruspsykiatri og tung psykiatri. (type de som kan finne på å stikke av for så å oppsøke feks meg, med lite hyggelige intensjoner, da de feks har drept noen før og det er grunnen til at de er innlagt) Det er også både behandlingsinstitusjoner for flere typer mennesker her jeg bor, fra CP og downs til narkomani. Men det hele handler om holdninger og taklingsmønster egentlig. De er mennesker, medmennesker. Hvor vanskelig er det egentlig å være medmenneske da?
Anna Nym :o) Skrevet 17. februar 2008 #18 Skrevet 17. februar 2008 Skjønner at du kan vere skeptisk jeg. Men er sikkert som noen sier greit å ta kontakt og få mer kunnskap. Hvilke regler de har feks. Lykke til!
Gjest Lille jenta mi+spire! Skrevet 17. februar 2008 #19 Skrevet 17. februar 2008 Skjønner det er litt ekkelt.. Men nå er det faktisk slik at narkomane og andre "utsatte" grupper som regel kun er til fare for seg SELV..ingen andre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå