ifie Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 Ja... flotte overskriften og alle skjønte hva jeg mente?? Jeg vet det finnes, men that´s it! Jeg lurer på hva det heter, hvor man får kjøpt det, hva det koster, hvor sikre de er o.l. Kanskje noen har en link?
Gjest Skrevet 17. februar 2008 #2 Skrevet 17. februar 2008 http://www.pfc.no/ Jeg hadde LadyComp. Min lege sa det at hun ikke anbefaler noen denne type prevansjon, om man absolutt ikke vil ha flere barn Dette sa hun til meg, etter jeg ble gravid av å bruke ladycomp i noen mnd'er hehe.... Men vet om mange som anbefaler dette, så lenge du har en stabil syklus.
~sjiraff~ Skrevet 17. februar 2008 #3 Skrevet 17. februar 2008 Jøss.. trodde den skulle væe like sikker som p-piller jeg om man gjorde det riktig?? Dette var jo min plan etter fødsel, men jeg vil ikke ha flere barn :/
ifie Skrevet 17. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. februar 2008 Takk! De var jo skikkelig dyre, da! Ikke noe man kjøper og ikke er fornøyd med, liksom! Men de er jo fri for hormoner!
Gjest Skrevet 17. februar 2008 #5 Skrevet 17. februar 2008 Ja, men min lege sa at jeg var absolutt ikke den første som hadde kommet inn å blitt gravid ved å bruke denne type prevansjon Tror så lenge du holder deg unna røde og gule dager så er du ganske sikker Det som skjedde med meg var at jeg var kommet godt inn i hvordan hele greia funka, når jeg hadde eggløsning osv. Ladycompen viste rødt når det var eggløsning, så grønt. Plutselig en dag var den gul, og jeg tenkte at dette kunne være at jeg f-eks hadde feber for den kan vise gult da. Tydligvis blirr gravid på denne dagen hehe... Selv om dette var dag 19-20 (husker ikke helt), men jeg pleide å ha eggløsning på dag 14.
sydilla Skrevet 17. februar 2008 #6 Skrevet 17. februar 2008 Jeg har brukt ladycomp av og på (pga. planlagte svangerskap) i 6 år. har vært kjempe fornøyd og jeg har ikke blitt gravid når vi ikke ville det. Når vi ville har jeg blitt det på første forsøk. Unntaket var med nr. 3, da den lyste gult hele syklusen og jeg trodde det var fordi det hadde vært litt kluss med målingene. Så vi tok en sjangse fordi jeg alltid har eggløsning på dag 18. Men så hadde jeg hatt det på dag 14. og det var derfor den lyste gult hele tida gitt :-) Jeg anbefaler det absolutt, men det er en forutsetning at en har stabil syklus. MEN jeg ville ikke brukt det hvis det var KRISE å bli gravid... Den er statistisk sett like sikker som pille, men det forutsetter at en er nøye med målingene, avholden på gule og røde dager og har stabil syklus - og det er ikke bare lett... (og ikke tror at du vet bedre enn maskinen - slik vi gjorde) Hvis en f.eks. bruker kondom på røde/gule dager er den ikke mer sikker en kondom... De er ganske dyre i innkjøp, men det er lett å få kjøpt brukt -se f.eks. i "Foreldre og Barn", da koster de gjerne halv pris.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå