Gå til innhold

Den brune streken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var noen her i 3. trimester som skrev om akkurat denne brune streken på magen. Nå finner jeg desverre ikke dette innlegget igjen og må derfor spørre dere.. Hva er nå denne brune streken? =) Er så nysgjerrig jeg :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er et stek som er brunt på magen som oftes er midt på..går fra navlen og ned til skrittet.Mange sier at de som får det venter gutt.Men det er ikke sikkert.

Skrevet

Jeg hadde en tydelig brun strek fra navlen og ned i forrige svangerskap, og fikk ei flott litta jenta :o)

Har alt begynt å få antydning til det denne gangen også og vi har tyvtittet inn og der er det ei litta jente til :o))

Så det med brun strek og gutt er bare fjås!!!

Skrevet

ja det tror jeg og! men hva er da denne brune streken? hvorfor er den der? =D

Skrevet
den følger livmoren, hvor langt den har kommet opp da.. jeg er 34 uker i dag, og den er nesten helt oppe til brystene.... jeg venter gutt da... vet ikke om der har noe å si på kjønnet.
Skrevet

den brune streken markerer "delingen" av magemusklene. ikke alle får den. jeg er i uke 39 og har ikke sett snurten av den til nå.

Skrevet

eg har hørt at den brune streken går heilt opp til brystene (som du seier over her) visst du venter gutt og opp til navlen visst det er jente men har ingen aning om da stemme!hadde vert morsomt å sett!min går bere opp til navlen men eg veit ikkje ka eg får!hadde det slik forrige gang og og då fekk eg jenta!so blir no kanskje ei t prinsessa!

Skrevet

streken er markering av magemusklene. Pluss hormoner. Så tror i hodet mitt at magemusklene mine er sterke:D hehe

Skrevet

Mye myter om denne streken skjønner jeg. Jeg har hørt det tyder på jente, men det er selvsagt bare tull det og! Min ble synelig i 4 mnd. ca.

Og den stopper ved navlen, og den har vært like lang hele tiden...

Skrevet

Jeg har hatt den streken i alle mine svangerskap :)

Har ventet jenter 3 ganger, og da var stipa fra navlen og opp til mellomgulvet OG fra navlen og ned.

Da jeg ventet gutt, var den kun fra navlen og ned :) Rart...

Skrevet

....men det stemmer ikke at den følger livmoren. Da skulle jeg ha livmoren helt opp til mellomgulvet svært tidlig i svangerskapet ;) Tror det har med hormonene

Skrevet

Jeg har ikke fått denne brune streken denne gangen, har hatt den tidligere.

Skrevet

hei hei.. =) jeg venter jente 15 mars. og har den brune streken helt fra skrittet og opp mellom brystene.. hmm... ganske fasinerenes.. jhehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...