Gå til innhold

Å gud så babysyk jeg er!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så utrolig babysyk i dag!

Har lyst å gråte bare av å se bilder av babyer!

Off... Er ikke sunt dette her tror jeg..:(

Skal ikke begynne å prøve før jeg har fagbrev og jobb er i boks, så regner ikke med det er før i sommer eller høst..

Noen som har det likt?

Har så lyst å sitte barnevakt eller "låne" en baby...

Noen tips til hva som "hjelper" mot dette?

Har ikke barn fra før men håpet at dere med erfaring kanskje kunne komme med tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ehhh....skaff deg livserfaring og bruk ungdomstiden din til reising, festing og til å være nysgjerrig.

tiden til barn kommer tidsnok. og da kan du ikke angre. gled deg til den tiden kommer og nyt tiden du har nå!

Skrevet

Hvis du kjenner noen som har en baby med skikkelig kolikk, så spør om de vil ha barnevakt en kveld - de kommer til å bil kjempeglad og du blir kanskje litt kurert;)

Og kos deg med privilegiet det er å kunne sove lenge og dra til byen uten å planlegge det først.

Ellers må jeg bare si at jeg skjønner deg godt, når man ikke kan begynne å prøve helt ennå så får en bare sååå lyst:)

Skrevet

Er ikke alle som ønsker å reise og feste masse.

Jeg er gift og vi holder på å bygge hus sammen.

Han er ferdig med festing, og jeg har aldri hatt noen ønsker om det.

Reising har vi ikke råd til, men jeg ser heller ikke problemet med å reise med barn!

Skrevet

Sett inn en spiral, så du ikke risikerer å "slurve" med prevensjon og finn på spennende ting med vennene/kjæresten din.

Dra på hytteturer, interrail, festivaler, språkreiser e.l.

Å få barn er virkelig ikke enkelt, og er ikke noe man skal ta lett på.

Hadde jeg visst hvor tungt det var å ha barn før jeg ble mor, hadde jeg nok ikke vært mamma i dag, for å si det slik.

Sånn ellers så har det jo noe å si hva kjæresten din mener også da.

Hvor gammel er han? Har han sagt noe om at han ønsker seg barn? Hvor lenge har dere vært sammen?

Hvordan står det til med økonomien deres?

Hilsen fra en som har vært ung mor, og vet hva det innebærer.

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Da ville jeg ha slutta å henge på bim og dib...en blir jo revet med.

Skrevet

jeg er ung mor, var 19 selv, og jeg elsker hver eneste dag som mor, men det er ufattelig slitsomt, enda jeg har fått en "snill" baby... man tenker så fint det skal bli, og glemmer at det er mange bekymringer og til tider veldig slitsomt... men når man nå en gang først har fått barn/blitt gravid, så er det faktisk ingenting meg imor å være ung mor, jeg trives i rollen, og savner ikke festing/reising o.l... det jeg angrer er at jeg ikke har utdannelse over vgs, og at jeg ikke har all verdens penger (som ikke nødvendigvis har noe med alder å gjøre)

Men tipset er nok at hvis du klarer så vent

Skrevet

Om dere ikke har råd til å reise, hvor skal dere få pengene til alt barnet trenger fra da?

Skrevet

hva var det for ett svar da wirre;) det er jo kjempe dyrt å reise rundt, ja en kan godt få billige turer, men ikke alltid det, for noen koser det 30 000 å reise dit en vil + en skal ha spenne penger ol.

vi har heller ikke råd til å reise når vi vil men det betyr jo ikke at vi ikke har råd til tulla vår, jeg ble nett 20 år fikk tulla når jeg var 19, kan ikke si det har vært stress enda å bli mor, sovet om nettene siden hun ble født så lider ikke av søvn mangel, rolig, og snill hele tiden;) men det er jo ikke sikkert neste barn for oss blir slikt, så en vet jo aldri. kjenner ikke at jeg savner fest livet, meste parten av mine venner har barn eller venter i løpet av året så da er vi alle i samme situasjon.

men en skal ikke ta lett på å få barn, selv om du synes de er så snåle å har lyst på en nå med en gang, så synes jeg selv at det bør gjennomtenkes, du kan ikke sende dem i retur vist du blir lei;)

lykke til hvertfalll;)

Skrevet

Snakk med meg visst du er baby syk!!

Det var jeg også, heeelt gal!

Ble gravid når jeg var 18, fødte når jeg var 19, og trodde alt bare var gull og grønne skoger!

Så nå har jeg gått fra barnefar,

mye pga ting viste seg å ikke være slik jeg hadde trodd,

jeg satt mye alene på kveldene, tok det meste av husarbeidet alene, og det meste av ansvaret for babyen.

Ikke fordi han ikke var flink med baby, for det var han..men bare når det passet han.

Så nå sitter jeg her alene hver uke dag, og annenhver helg,..men jeg føler nesten jeg satt mer alene når jeg bodde sammne med b far.

Jeg betaler regninger i dyre dommer, dagmamma 4000, husleie,regninger, mat, bleier,strøm, jadajada.

Jeg skulle så hjertlig ønske jeg tok meg en laaaang reise og festet vilt før jeg ble mamma, for nå kan jeg jo ikke det lengre.

Uansett så går det ann å få barnefri i helgene av og til,

men du tenker liksom hele tiden på ditt lille barn som er hjemme.

Nå er jeg kjempe rastløs, føler ikke jeg har levd noe av livet mitt,

litt av grunnen til at jeg reiste fra sambo..

jeg orket ikke å føle meg som en kjærring på 40, som tok hånd om alt det praktiske osv.

Vet at dette ble rotete, men det driter jeg i:-)

For all del, jeg kunne aldri være uten min lille baby, MEN jeg innrømmer det hadde vært deilig og sove lenge en morgen, sitte stille å rolig i sofaen å se på Tv, uten å måtte løpe etter en stabbende baby som drar ned ting, hyler og skriker, sutrer og klager,

begynne å jobbe er hardt, sende dem til barnehage, dagmamma er hardt,..jeg var laangt ifra ferdig med lærlingtiden min når jeg fikk barn, og sliter max med økonomien..huff.

Men jeg som sagt har hatt en masete dag idag, jeg er sliten. er styr, å dra rundt å ordne ting, ut å inn av bilen, sutrete unge, huff..

Men jeg elsker babyen min, og jeg er faktisk en kjempe god mor fordi om:-)

Å være gift når du er 19 syns jeg forresten er altfor tidlig..

Skrevet

Jeg er selv ung mamma, fødte da jeg var 20,jeg er til og med alenemor. Jeg elsker å være mamma- har aldri noen gang angret et sekund og hadde definitivt gjort det om igjen!

Jeg elsker livet som mamma, jeg elsker å se henne vokse og utvikle seg fra dag til dag. Jeg hadde aldri trodd at det skulle være verdt å gi opp så mye for et lite menneske, men det er det absolutt! For det å bli mor innebærer i de fleste tilfeller at man må gi opp noe. I mitt tilfelle har jeg måtte sette utdanning på vent, gi et par venninner, får ikke reist på jenteturer, hytteturer, festet eller noe av det de andre på min alder gjør. Det er ikke bare bare, og det er virkelig noe å tenke gjenom om du er rede til å gi slipp på mye av det livet ditt inneholder idag.

Skrevet

Mannen min er 26.

Han ønsker også barn når jeg har fagbrev og fast jobb og vi er innflyttet i huset vårt. Dvs at vi da har en bedre og stabil økonomi.

Vi har vært sammen i litt over 3,5 år og gift i 7-8mnd nå

Skrevet

Nå syns jeg du fikk mange negative svar her bare fordi du er 19 år.. hadde det ikke stått i nicket ditt hadde nok folk her bedt deg kjøre på... klart du aldri ville angret på å få baby nå!! Syns folk er så snevre her inne.. utdannelse kan man ta når som helst. tenk så fantastisk å være ung mor?? Kjør på sier nå jeg bare. Norge er et fantastisk land å få barn i som student - man får jo penger i motsetning til andre land, og man får barnehageplass.. jeg ville ike blunka om jeg var så heldig som deg og fant roen allerede som 19åring:)

Skrevet

dessuten er hun jo gift, hun blir jo ikke alenemamma.. er det liksom gitt at man blir det om man skaffer barn tidlig?og hvordan kan man si at man er for ung til å være gift når man er 19? dere er så ekstremt dømmende her inne. Mine foreldre giftet seg da mamma var 19, fikk barn noen år etter - de er fortsatt sammen... og ja, begge har utdannelse.. man kan ta utdannelse senere.

Skrevet

Mine foreldre ble sammen da mor var 13, far 16. Forlovet seg 4 år etter, og da mor var 26 giftet de seg og fikk meg året etter.

Til jul i år, er det 30 år siden de forlovet seg, og i sommer 34 år siden de ble sammen. Og til tross for to knallharde svangerskap, et "problembarn" og alvorlig sykdom hos den ene, er de fortsatt sammen!

Ja, vi er gift, vi har kommer også til å være ferdige å bygge hus og flyttet inn til sommeren i tillegg til at jeg skal opp til fagprøve i juni.

Så dersom alt går etter planen, har vi i juli begge fagbrev, hus og et lykkelig ekteskap.

Men fortell meg HVORFOR jeg MÅ ha lyst til å feste hver helg og reise hele tiden?

Skrevet

Vil ikke sette inn spiral for 6-12 mnd, da det heller ikke er å anbefale for kvinner som ikke har født. Vet også at min mor har hatt problemer med innsetting av spiraler..

Men respekterer min manns ønsker, og mine egne, så slurver ikke med pillene:)

Skrevet

Ble babysyk når jeg var 16 jeg! Ikke mye å gjøre med det akkurat hvis tiden ikke er inne ennå. Ble gravid når jeg var 19, fødte når jeg var 20. Neste kom når jeg var 22 og siste når jeg nettopp hadde fylt 25. Lykkelig gift ennå! :) Og når man er ung er det som regel lettere å bli gravid, på meg satt spiren på første forsøk alle 3 gangene. :)

Og til dere damer som mener man skal vente selvom forholdene ligger til rette for barn, se på denne artikkelen:

http://www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=503898

Skrevet

Svært så negative mange var da....

Jeg ble mamma da jeg var 21 år, og det er bare helt fantastisk supert :)

Aldri angret så mye som et sekund! INGENTING kan måle seg opp mot å være mamma, ikke all verdens konserter eller festivaler eller reiser!

Det er heller ikke økonomien det kommer an på. Bare tull!

Om du har god økonomi eller ikke, avgjør ikke om du blir en god mamma, eller ikke.

Jeg er også babysyk, vil gjerne ha nr 2 snart :) Gutten min blir 2 år i juni. Jeg er under utdanning, og i jobb, ferdig utdannet neste sommer. Skal prøve å vente til da med nestemann, men lover ingenting ;)

Gjest Rebel m/jente
Skrevet

Jente19 - Dette er kun deres valg. Om dere føler dere klar for det, får dere det nok til.

jeg ble selv mor som 20-åring (ikke planlagt) og angrer ikke et sekund.

en utfordring er at jeg må studere videre siden jeg ikke kan jobbe som det jeg er utdannet til, men det ordner seg.

Å bli ung mor går som regel ikke utover barnet - man klarer nok å oppdra et barn uansett om man er 20 eller 40.

De eneste det kan bli vanskelig for er foreldrene.

har man ikke jobb/penger/utdannelse/hus kan det bli vanskelig å få dette ETTER barn, men slett ikke umulig. Nå har jo dere snart hus og utdannelse, og har vel da det praktiske på stell. siden dere også er gift har dere vel planer om å være sammen en stund...

det eneste jeg kan si er negativt med å bli ung mor (utenom at det for mange kan bli litt komplisert mtp utdannelse og sånn) er at jg skulle ønske jeg fikk være ung litt lenger. Litt kjipt å falle ut av vennegjengen fordi man ikke har tid til å gå på byen/fest, være med på alle slags aktiviteter osv. Man har ikke tid til så mye mer enn barn og jobb/skole, og faller ofte utenfor hvis man ikke har venner med barn.Skulle også ønske jeg ble mer ferdig med festing, selv om jeg trodde jeg var ferdig med det. Hadde også likt å leve skikkelig studentliv med mye fest og moro, og studere i utlandet.

men uansett er barn den største gleden i livet - og den største bekymringen. man får en helt ny drivkraft - fordi man vil at man skal lykkes pga barnet. og det er helt fantastisk å være mamma!

Skrevet

ser ut som det er mange bitre mødre her inne, hmm.

Jeg ble mor som 16 åring. Det var veldig tøft og jeg vil absolutt ikke annbefale 16 åringer å bli gravide, heldigvis hadde jeg foreldre som hjalp mye. Siden du er gift og dere føler dere trygge på at begge vil dette så er det bare å hoppe i det, selv om mitt råd hadde vært å vente kanskje noen år til å bare nyte hverandre og glede dere til neste steg, i stedet for å ta alt på en gang:)

Lykke til. Hilsen gift tobarnsmamma på 24

Skrevet

Herregud så mange negative kjerringer det var her da! Klart en 19 åring kan være klar for baby og familieliv..alle er forskjellig!

Lykke til når tiden er inne! :)

Skrevet

Syns også du har fått mange unødvendige negative svar. Det er forskjell på 19-åringer, akkurat som det er forskjell på 30-åringer.

Jeg har aldri vært en partyløve, og ble mamma da jeg var 21. Angrer ikke et sekund :-)

Sett i gang når dere føler tiden er inne. Bare vær forberedt på at det ikke er bare kos å bli foreldre ;-)

Skrevet

Ja, fy fader. Synes dere er skikkelig frekke med HI. Dere kjenner da vel ikke henne? For alt dere vet er hun en moden og voksen person som har ressurser for å ta imot et barn! Ber henne feste osv... Lykke til med prøvingen, HI, når du skal til! :o)

Hilsen en ung og kjempefornøyd mor!

Skrevet

Tusen takk alle dere som ikke har vært negative, men kommet med oppmuntrende innlegg:)

Gjest Mylian er Mambo-Mamma
Skrevet

Alle må ikke feste, alle har ikke behov for det. Er snart 22 og har en datter på 9mnd. Har vært helt supert! Passet meg helt perfekt!! :D

Lykke til enten du venter eller ikke

alle er ikke like!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...