Gå til innhold

Hvordan bli mer sosial??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg så fryktelig usosial etter jeg begynte på min nåværende jobb, jobber 100 % (noen kvelder i uka og annenhver helg), og når jeg har fri så er jeg som oftest hjemme med unga (leggetid osv), så jeg føler jeg ikke har tid til å være sosial utenom på jobben!

Har kun ei vennine, men hun har jo sitt å holde på med, ellers er det søstra mi jeg holder sammen med.

Savner å være mer sosial, men er litt tilbakeholden å drar ikke på besøk uten å bli spurt, føler meg masete da.

Noen gode tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Inviter noen hjem, enten med barn sammen med dine barn eller etter leggetid. Spør om det er noen som kan tenke seg å gå faste spaserturer. Lag en fast avtale med noen. Vi er 4 som avtaler å gå tur mandager, ikke alle kan alltid men det blir oftest et par.

Skrevet

Har liksom ikke så mange å spørre, eller invitere hjem.

Tror nesten jeg må søke etter venner jeg :o)

Omgsangskretsen min er ikke akkurat noe å skryte av da...

Skrevet

Hehe...høres kanskje litt negativ ut eller???

Må vel bli mer positiv ser jeg når jeg leser innleggene mine :o)

Skrevet

Ingen flere tips da??

Skrevet

Jo, men søk etter venner da vel!

Eller begynn med et kurs eller noe slikt? Begynn en ny aktivitet enten sammen med noen eller der du må snakke med andre. Bli aktiv i en forening.

Skrevet

Bor like utom Namsos

Skrevet

trykte litt fort på knappen der..:o) men skjønner SÅ godt hva du mener, har det slik her og, to små som krever sitt og føler meg "masete" om jeg ber meg selv på besøk, da de fleste vennindene mine ikke har barn og synes det er slitsomt med aktive smårollinger.. Siden jeg begynte å formere meg ble det etter hvert lite å høre fra dem, selv om de først (første graviditet) skulle være SÅ støttende, komme masse på besøk, være barnevakt osv. Har aldri sett at EN av dem har kommet å tilbydd seg noe som helst, og virker som de prøver å finne unnskyldninger for å slippe å få besøk. derfor har jeg også sluttet å plage dem med det! Selv gudmor til eldste datra mi har null interesse. Menmen, det er visst ikke uvanlig dette.. ;-) Har blitt vant med - og slått meg til ro med å ha det slik de siste par årene etter jeg innså at det toppsosiale livet aldri ville komme tilbake uansett..

Skrevet

Gå på kino med kollegaer? Kanskje det blir naturlig å invitere dem hjem etterhvert.

Få en hobby der du møter folk? Trim, sjakk, turlag, osv

Skrevet

Jobber i et lite firma, så vanskelig å finne på noe sammen med kollegaene (utenom de på 16 år som er ekstrahjelp da...), snakket om det med ei på jobben i dag da, så vi skulle se om vi fant en dag vi ikke jobbet og kunne møtes da :o), men som regel jobber jeg tili og hun sent, eller omvendt, eller begge jobber sent sammen.

Må vel finne en hobby (kanskje begynne å trene...), men døgnet har litt for lite timer noen ganger da, så må vel prioritere litt også :o)

Tusen takk for tips !

Ønsker enda flere innspill da?! :o)

Skrevet

Begynn å henge masse i Oasen med barna, gå brurunden og si hei til alle du møter med barn:) Nei da, jeg tuller bare. Jeg er fra Namsos, men bor ikke der akkurat nå:) Artig med flere namsosinger.

Litt mer seiøst: bli kjent med andre som har barn på din alder, f.eks gjennom barnehagen... Meld deg inn i et eller annet du er interessert i... Ta opp kontakten med "gamle" venner..

Skrevet

har sendt deg PM jeg, trønder!

Skrevet

Dytter denne litt! -Du får ikke til å svare meg på PM siden jeg ikke har profil, men du får si fra hvis du ikke vil svare under tråden her, så kan jeg opprette meg en profil vettu :)

Skrevet

Fikk PM fra deg ja, vi bor jo faktisk på samme plass jo :o).

Ungene er 2 år og 5 1/2 år, enn dine??

Kanskje jeg vet hvem du er vist du er herifra??

Skrevet

SÅ morsomt :)

Guttene mine er 1 og 2 år, dvs de blir 2 i nov og 3 i juli. Og så er jeg nygravid igjen nå. Men jeg er ikke herfra, flytta hit i høst, og flytter herfra igjen i sommer. "Passer" bare på et hus for noen vi kjenner :) Mannen min er fra byen, da. Hvor her bor du da? Jeg bor i nærheten av butikken. Barna dine går antagelig i barnehage? Mine gjør ikke det, jeg er hjemme med de :)

Skrevet

Bor oppom butikken, på sankthanshaugen.

Ongene går på bhg ja, på flak tre dager i uka (man-tirs-tors).

Så ikke langt fra hverandre da :o)

Hvem sitt hus, kanskje jeg vet hvem de er da??

Skrevet

Kjenner du flere herifra da??

Skrevet

De kjøpte huset i sommer, og har ikke bodd her selv enda :) Det er hvitt med dobbelgarasje, ved siden av lekeplassen. Tror ikke det er mange å velge mellom da ;) Hm, jeg kjenner ikke så mange andre akkurat her nei... Jeg traff litt tilfeldig på ei som også er hjemmeværende, når jeg var ute med guttene forleden. Hun bor nedenfor Sankthanshaugen, og hadde en 2åring som het Alfred. Kanskje du kjenner/vet av henne? Men jeg har ikke noe kontakt med henne, vet ikke hva hun hete engang.. prater bare om vi treffes på butikken o.l.

Ellers er jeg endel sammen med ei som bor på andre siden av hovedveien, ikke langt unna barnehagen der barna dine går. Hun har en gutt som blir 3 år i april, og han går også på Flak 3 dager i uka. Men det er sikkert mange barn der :) Han heter Aron. Kanskje du vet av de også? :)

JEg gikk vgs i byen for noen år siden, så kjenner flere der egentlig, enn her. Og så bor mesteparten av fam til mannen min i området. Er du herfra? Gikk du vgs her?

Skrevet

Er herfra ja, vet hvor du bor nå ja :o), jobber sammen med mammaen til aron, så henne kjenner jeg da :o).

Gikk på vgs her ja, helse-og sosial, omsorgsfag og påbygging.

Skrevet

ah, naumafrik du da :P hehe.. sånn bjørumtype jeg. Å, så du jobber med henne? Hun er vel på ferie nå, heldiggrisen :) Har dere noe kontakt, at dere treffes på fritiden og sånt?

Skrevet

Misunnelig på henne ja som slipper å sitte her i dette været :o)

Treffes ikke noe på fritiden, blir liksom ikke tid til det i forhold til mine og hennes arbeidstider, har liksom bare ikke blitt med at vi treffes så mye heller da. Vi har blitt kjørt av henne noen ganger til bhg når jeg ikke hadde bil da. Men unga går motsatt dager i bhg da, kun mandag samme i bhg, aron og gutten min leker godt sammen i bhg da.

Men litt kjedelig nå når sambo er på sjøen og jobber å sitte alene, da først man egentlig tenker over hvor få venner man har og hvor lite sosial man er...:o)

Nauma frik ja :o)

Skrevet

Vist du vil kan du bare sende meg mail-adressa di på PM, så kan jeg legge deg til på msn??

Bedre å snakke der?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...