Gå til innhold

Å gud så babysyk jeg er!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så utrolig babysyk i dag!

Har lyst å gråte bare av å se bilder av babyer!

Off... Er ikke sunt dette her tror jeg..:(

Skal ikke begynne å prøve før jeg har fagbrev og jobb er i boks, så regner ikke med det er før i sommer eller høst..

Noen som har det likt?

Har så lyst å sitte barnevakt eller "låne" en baby...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada flere babysyke her.. og jeg har en jente på 4 år og en på 11 mnd.. og vil ha en til NÅÅÅ.... Tror det er en sykdom. he he.

Skrevet

Nesten som vi er samme person, jente19, bare at jeg har så smått begynt prøvingen da :-)

Kjempebra at du vil fullføre først, det er absolutt ikke dumt. Men du må huske at dersom du går på hormonelt prevensjonsmiddel, så bør du kutte ut d en stund før, og heller bruke kondom el. :-)

Er kjæresten din klar da, eller har dere funnet et tidspunkt da d passer å begynne prøvingen? Mye å tenke igjennom, d fant iallefall jeg ut når jeg skulle begynne å prøve. Er jo d viktigeste i livet! Du kan jo bruke tiden før du blir gravid til å mentalt sett forberede deg til svangerskap og mammarollen, som f.eks. ved å sitte barnevakt eller låne en liten en :-)

Skrevet

hadde ikke sånt i tankene når jeg var 19:-)

Skrevet

Lilletrille-

du skrive at vist man er på hormonelt prevansjon..så bør man bruk kondom en stund?? hvorfor??

har hormonspiral...skal fjerne denne imorgen

Skrevet

tror ikke man akkurat blir MINDRE babysyk av å vanke inne på forum for gravide;) tipper den beste kuren er å logge av og komme tilbake når du har begynt å prøve?

Men skjønner deg godt, slitsomt å ønske seg noe som er lenger frem i tid, jeg feks ønsker å spole tiden frem til fødselen. Kjempe utolmodig

Skrevet

Vi slutter ikke med prevansjon før vi faktisk er klar...

Vi er enige om å vente til vi har flyttet inn i huset vårt, jeg har fagbrev og fast jobb. Det regner vi med at er i løpet av sommeren eller høsten.

Skrevet

Jeg også!!!!!!!!!!! Jeg vil ha en til!!!!!!!!!!!

når jeg ble gravid med Julie var det absolutt ikke planlagt. Jeg ble gravid mens jeg gikk på P-sprøyta... så det var jo ett mirakel!!!!

Men denne gangen er det vist ikke så lett..... snart inne i 4 pp...

Skrevet

lilleknøtt+liten spire snart?

Fordi det kan ta tid før man blir gravid etter å ha gått på hormonell prevensjon vel. Hvis man f.eks bruker p-piller og ønsker å bli gravid om et halvt år eller noe sånt, bør man kutte ut p-pillene tvert og bruke kondom i stedet helt til man er klar for å prøve!

Skrevet

heihei.

vil bare si at jeg var i din situasjon for et år siden - til nå! når jeg var ca. 18 og et halvt år begynte jeg å bli ekstremt babysyk.. og det gjorde mange på min alder og.. men de hadde ikke fast forhold, så de tenkte ikke mer over saken.

hadde da vært sammen med min kjære i 1 år, og vi snakket litt om det.. han ville og, men ville hvertfall vente med prøvingen til høsten (etter vgs), slik at vi kunne ha et jobbår først..

men så plutselig var vi der.. og vi begynte å snakke om det igjen, og prøve.. og i november satt den, så nå er jeg 15uker på vei med et lite gull..

det går så fort skal du se! bare brukt tiden til å glede deg til det som er i vente.. nå er det jo snart påske, og derfra går det kjempefort til sommer.. og vips, så er høsten der..

så hvis dere da fremdeles vil ha barn er det jo bare å sette i gang;)

lykke til med alt.. vet hvor slitsomt det er å være babysyk.. hehe

Skrevet

lilleknøtt+liten spire snart?

Lykke til med fjerning av hormonspiralen! Jeg fjernet den og ble gravid nesten med en gang, hadde bare mens 1 gang. Så ha trua så er det mulig! Skal krysse fingrene for deg!

Skrevet

Må bare få si til dere som sier at man bør kutte ut hormonell prevensjon i god tid før man begynner å prøve, at slik trodde jeg det var også. Men kun kondom er jo ikke like sikkert som f. eks p-piller viser det seg hos meg. 2 ganger også! hehe, første gang i 2005 sluttet jeg på p-piller i slutten av januar, for vi tenkte å begynne prøvingen til våren og jeg hadde hørt at det kunne ta noen mnd etter hormonell prevensjonbruk å komme inn i syklus og alt igjen. Brukte da kondom en periode før mensen uteble i slutten av februar, tok en test og jeg var gravid. Da jeg kom meg til legen i mars var jeg 6 uker på vei allerede, det vil si jeg ble gravid rett etter jeg sluttet på pillene.

Samme skjedde i sommer. Begynte å tenke på nr 2, sluttet igjen på p-piller brukte da ingen form form prevensjon tenkte vi bare skulle ta det som det kom, tenkte at det skjer vel neppe like fort igjen. Joda, 7-8 uker etter jeg kuttet ut p-pillene var jeg 5-6 uker på vei allerede. Så det er nok ikke hos alle hormonene "henger igjen" lenge etter man har sluttet. Tenkte bare å minne folk på det som planlegger å begynne å prøve men som helst vil ha ting i orden før det skjer noe. Selvom man bruker kondom er jo ikke alltid det like sikkert som å gå på regelmessig hormonell prevensjon. Det kan fort skje før man hadde ventet det ;)

Skrevet

Var heldig du, da:) Her tok det 8mnd etter jeg sluttet på pilla før det ble noe:) Men du har rett, det er ikke hos alle hormonene henger igjen, og kondom er absolutt ikke like sikkert, men skal være sikker nok. Her gjelder det nok å bruke magefølelsen, og vurdere "risikoen". Enten ta sjansen på å slutte på pilla med en gang, og håpe kondom holder som prevensjon, eller vente med å slutte og ta sjansen på at det kan ta noen mnd før det blir barn. Uansett, lykke til, HI:)

Skrevet

Tror det kommer ann på hvor fruktbar man er. Jeg blir gravid bare noen knipser, virker det som.

Skrevet

Tja.... det er en sannhet med modifikasjoner. Jeg ble gravid med en gang jeg sluttet på p-pillen, etter å ha gått på pillen nesten sammenhengende i 10 år. Har også hørt om mange andre som har opplevd det. Legen min sa at det med at det kan ta tid etter man slutter på hormonell prevensjon er en myte, man er akkurat like fruktbar. Det eneste er at det kan ta tid før syklusen blir regelmessig og normalisert, men eggløsning får man! :)

Skrevet

Går på minipiller nå jeg da (conludag) og de innholder veldig lite hormoner..

Bruker denne til tross for at den må tas til samme tid hver dag fordi jeg reagerer på cerazette og vanlige p-piller...

Skrevet

En tysk studie utført i 2006 har fullstendig avkreftet myten om at hvis man har gått på hormonell prevensjon så tar det lenger tid å bli gravid.

Både p-pille gruppen og kontroll gruppen brukte i snitt 3 måneder å bli gravide, og etter 6-12 måneder var nesten alle gravide. De resterende prosenten viste seg å være kvinner med fertilitetsproblemer.

Jeg brukte ca 3 måneder fra p-pille slutt til det satt;) hurra!!!!

Skrevet

Dette med hormonell prevensjon og vanskelig for å bli gravid stemmer jo ikke helt!

Har fått bekreftet av 5 leger at dette bare er en myte! Fikk tilogmed høre at mange blir gravid rett etter p-pilleslutt. Som jeg..

Skrevet

og jeg - gravid på 1pp. Og hvis du er 19, så er det sikkert ikke såååå farlig om det går noen måneder (selv om du er aldri så babysyk ;-)), man er jo normalt veldig fruktbar i den alderen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...