Fullrulle86 Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 får en barnetrygd automatisk når barnet blir født eller må en søke om det? søker en i såfall før fødsel, eller venter en til etter fødsel? hvor mye er barnetrygden på??? oi ble mye dette hehe... er gravid med min første ser dere hihi..
dansejentes mamma Skrevet 17. februar 2008 #2 Skrevet 17. februar 2008 Syns å huske du måtte søke, dei må vel vite kva konto du skal ha dei inn på og om du bur i landet osv. Barnetrygda er rett i underkant av 1000 kr. Søker ette fødsel, men før det har gått 3 mnd.
polarn & pyrene Skrevet 17. februar 2008 #3 Skrevet 17. februar 2008 Ta en telefon til ditt trygdekontor du så får du rett svar der. For jeg har nå søkt om barnetrygd til min jente på 3 år da vi har bodd i utlandet siden hun ble født. Har nå tatt meg 4 mnd å få det og da spurte jeg om det ville ta like lang tid og papirarbeid til nestemann som kommer i mai, men nei det kommer automatisk fikk jeg da beskjed om.
Pysjen Skrevet 17. februar 2008 #4 Skrevet 17. februar 2008 Barnetrygda er det eneste som kommer automatisk.
Jente 07 + reke 30.okt. 08 Skrevet 17. februar 2008 #6 Skrevet 17. februar 2008 Man må gi beskjed om hvilket kontonummer den skal inn på, ellers får man sjekker i posten.
siste"mann" ut Skrevet 17. februar 2008 #7 Skrevet 17. februar 2008 Barnetrygden kommer automatisk. Du får fra mnd etter at barnet er født. Så kommer ungen nå i feb så får du første gang i mars. Blir utbetalt på den kontoen du får skattepenger p eller så får du utbetalings blankett. 970,- tror jeg det er nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå