Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 I forbindelse med jobben til min mann, skal jeg og lille tulla (da 11md) flytte til Korea og bo der i et halvt år. Er veldig spent. Det blir sikkert en opplevelse, men gruer meg også litt. Noen som har noen erfaringer med å flytte til ukjent land? Hvordan reise med små så langt m fly (to mellomlandinger og reise på næmere 14 timer)
teila Skrevet 17. februar 2008 #3 Skrevet 17. februar 2008 Hei, så spennende! Jeg har ikke erfaringer med å flytte med et lite barn, men jeg var to måneder i Korea sammen med mannen min som jobbet der i tre måneder. Jeg hadde litt problemer med å finne på nok ting å gjøre, men du får jo babyen å holde på med, så du kommer sikkert ikke til å kjede deg :-) Bra ting å gjøre i Korea var - Spise innfødt mat (Mest Galbi/Bulgogi - man steker kjøttbiter selv på bordet.. men maten der nede er forholdsvis spesiell så man må avveksle med litt macdonalds innimellom..) - Spise japansk mat(nam nam) - Gå i svømmehallen - Gå på kino (men da må dere vel ha barnevakt..) - Bowle - Gå på tur i skogen, viser seg at Koreanerne er like ville med det som oss, men desverre er trafikken svært tett for å komme ut av byen.. - Dra på tur til Japan med båt - Se på templer (men det blir man og litt lei av) - Gå på marked - Gå på internett"kafe" - overalt og til ingen penger! Fantastiske stoler og fantastiske maskiner! - Kjøpe rare ting som bilder eller miniatyrtrær (men ikke ta med et hjem - det drepte alle de andre plantene i huset før det kreperte selv..) Koreanerne er utrolig snille og ganske ivrige på å snakke med utlendinger, desverre er de like utrolig dårlige i engelsk. Men kriminalitet trenger man ikke være redd for. Og ellers var det få utlendinger synes jeg, om du ikke er i Soul da. Men der mannen din skal jobbe er det sikkert flere "koner", det er dem man må bli kjent med :-) Ellers bærer de jo barna på ryggen der nede, og det ville jeg jo også prøvd om jeg var deg. Jeg kjøpte med meg en bæregreie når jeg var der, men fikk ikke til å bruke den. Lykke til! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå