Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 I morgen skal jeg begynne på jobb igjen! Føles helt merkelig, jeg gruer meg mest til morgenstresset. Hvordan i all verden skal jeg kunne time påkledning for begge (helst uten matflekker på klærne til mor), frokost, pakke bhg-sekken, mine ting, reisetid, matpakke etc. Hadde vært lett om det bare var meg, men den logistikken med Mia og vi som skal gjennom byen i rushtrafikken...blæh. Fikk en prøvesmak på det i uka som gikk, og ettåring i bilen nesten en time hver vei er ikke moro. (Er det for tidlig med dvd-spiller bak? ;-) Gruer meg litt til det, men selve jobben tror jeg blir ok. Håper jeg har mer å fare med enn bleieprat bare hehe, vi får se ;-) Men da er ihvertfall året som nybakt mamma over! Litt trist, men likevel litt ok å komme tilbake. Småskummelt at jeg har fått ny jobb i mellomtiden, men det går seg nok til. Spørs om jeg får sove i natt, kjenner sommerfuglene nå. Kos dere videre dere som har permisjon igjen :-)
Bellen^2 Skrevet 17. februar 2008 #2 Skrevet 17. februar 2008 Lykke til med første jobbedag i morgen! Dette går seg så bra til så Jeg kjenner fortsatt et lite stikk når jeg er ute og kjører og ser mammaer og pappaer som er ute og triller midt på dagen og fortsatt har permisjon, men når hverdagen er i gang så tenker man ikke så mye på det lenger. God planlegging er alfa og omega når det gjelder å redusere morgenstresset:) Jeg legger frem klærne (til både meg og Sebastian) kvelden før, koker vann og tar det på termos måler opp grøtpulver, gjør klar en flaske med melk i kjøleskapet. Med en gang du får rutinene på plass så går mye av seg selv:)
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 17. februar 2008 #3 Skrevet 17. februar 2008 Masse lykke til med jobbstart i morgen!! Morgenstrevet går seg nok til på null komma niks tenker jeg, bare man får gode rutiner på det :-) Bellen sine tips var jo kjempegode så de er notert til jeg skal tilbake i jobb ja! Du får passe på å gi oss en oppdatering i morgen!! Klem
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 Hm... Ja lykke til. Det kommer sikkert til å gå kjempefint. Vi gleder oss til å høre hvordan det går. Skjønner godt du tenker på det med Mia i bilen en hel time hver vei. Du skal se hun venner seg fort til det. Utfordringen blir nok å holde henne våken på returen med litt sang og diverse. Vi har vurdert dvd spiller selv vi. Mathilde liker jo ikke langturer og gråter hver gang det blir mørkt ute. Tror hun blir redd av det. Vi ser litt ann når vi skal kjøre til Kristiansand neste uke. Blir hun like urolig så blir det nok spiller i vår bil ja.
Millapril Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 Lykke til som jobbemamma. Det går seg nok til ganske raskt skal du se. Men det er helt klart en utfordring å få til alt om morgenen. Jeg gruer meg litt til det der... Håper du hadde en fin start på uken og at Mia var grei med deg i bilen. Trist at vi ikke er hjemme og koser oss lengre, tiden går så vanvittig fort.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 18. februar 2008 Da er den første dagen over, og det var en rar dag. Skulle tro det var en overraskelse at jeg kom, ingen hadde ordna pc, bord, stol eller noe. Jeg fant meg en stol og en kaffekopp og bare gikk rundt og prata med folk. Helt greit, men kan fort bli kjedelig. Det er vel fordi jeg er litt mellom to sjefer for tiden, og ingen tar ansvar. Fant ut at ting er i bestilling da, så da er det bare å vente. Men morgenstresset var ikke så ille, jeg planla bra og la frem klær, tok ut brød til matpakke fra fryseren etc. Vi kom faktisk en halvtime for tidlig i bhg, jeg tenkte ikke på at det er mindre trafikk i vinterferien :-) Mia var førstemann på plass i bhg, men det gikk jo greit det. Kanskje fint med en myk start, det blir fort nok stress tipper jeg. Hun var ihvertfall i strålende humør da jeg kom for å hente, satt i stolen og kasta brødskive rundt på alle og lo masse og strakk opp armene da hun så meg. Bilturen gikk greit, jeg synger for full hals og noe skriking er det, men det var litt bedre i dag. Vi har for øvrig pensjonert kveldsgrøten og i dag lagde jeg kjøttkaker som vi spiste sammen alle tre. Det blir like før leggetid siden gubben ikke er hjemme før 18.30, men de går akkurat! Det var superkoselig, og Mia digge å klisse med maten selv. Det skal vi fortsette med :-)
Solstråle72 Skrevet 18. februar 2008 #7 Skrevet 18. februar 2008 Så fint det gikk bra med morgenkavet og Mia i barnehagen i dag. Høres ut som hun stortrives! Tenker det var rart å måtte på jobb igjen, ja. Jeg gruer meg til å begynne igjen selv. Du fikk nå en myk start i allefall, håper du får deg kontorplass snart!!:-)
smurfen :o) Skrevet 21. februar 2008 #8 Skrevet 21. februar 2008 Så bra at alt har gått bra. Ingenting er bedre enn å se at hun har det bra i barnehagen. Kan jo være greit med en liten kose dag, første dagen på jobb, men skjønner at det er litt kjedelig når ting ikke er på plass.
Två små trollungar Skrevet 24. februar 2008 #9 Skrevet 24. februar 2008 Så bra! Det er jo så deilig når det fungerer med bhg! Lykke til videre i bhg og jobb!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå