Gå til innhold

Sykt barn dager---sykemelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjer når man har brukt sykt barn dagene sine? Kan jeg få sykemelding hvis han må være lenge hjemme da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen leger gir sykmelding på slikt grunnlag, men det er ulovlig - både å skrive ut og benytte seg av.

Du bruker feriedager, velferdspermisjon etc.

Skrevet

Da må du søke om perm uten lønn eller bruke ferie. Eller satse på snill arb.giver som gir deg velferdspermisjon med lønn. Du kan ikke sykemeldes for ditt barns sykdom.

Skrevet

Har samboeren din også brukt opp sine 10 dager? I så fall blir det feriedager eller permisjon uten lønn.

Skrevet

Er alle 20 dagene brukt opp for 2008??

For du vet dere fikk nye 1.1?

Skrevet

Nei er ikke sånn det fungerer. Det går fra dato til dato. Altså om man har brukt syktbarndager i juni i fjor teller de fremdeles som en del av de 10 dagene man har....

Skrevet

Nei. Det fungerer slik med egenmelding. Ikke med sykt barndager. De følger kalemderåret

Skrevet

Er du helt sikker på det? Rimelig sikker på at rektor sa at de gjaldt fra dato til dato.....????

Skrevet

Helt sikker. Jobber med dette til daglig. Se arbeidsmiljøloven § 12-9.

Skrevet

Neida.. vi har ikke brukt de opp. :) Bare lurte egentlig. Visste ikke at jeg fikk nye nå i januar.

Skrevet

Jeg hørte på NAVat det går på kalenderår

Skrevet

Så bra da!!!!! Da lærte jeg noe nytt i dag og :-D

Skrevet

Tøys. Permisjon med lønn pga sykt barn følger kalenderåret. Så man har 20 nye dager fra 1. januar.

Skrevet

Stemmer det, at man får nye dager fra 1. januar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...