Gå til innhold

HJELP! Plutselig hovnet bein og armer opp, hva skjer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner at det hovner opp og det er ubehagelig. Beina ser ut som stappa julepølser, er dette normalt eller er det farlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være du har en del vann i kroppen. Du har sannsynligvis et enormt drikkebehov nå...

Du skal følge med, både hvor mye du drikker og hvor mye du går på do. Gjerne vei deg hver dag om du har sjansen. Det at du plutselig hovner mye opp kan være tegn på at du har begynnende svangerskapsforgiftning. Andre symptomer på dette er uklart syn, synsforstyrrelser og kraftig hodepine - da må du ta kontakt med føden!

Nå er det bare å følge med på kroppen og evt kontakte jordmor/lege imorgen eller vente noen dager å se på utviklingen.

Skrevet

Dytter litt for å se om flere har erfaring

Skrevet

hjelper til å dytte jeg og:) har litt vann i bena selv, men har begynt å få en litt ubehagelig hodepine de 2 siste dagen.. men hvordan sjekker man svangerskaps forgiftning ? ved urin prøve?

Skrevet

Blodtrykk

Urin

Vann i kroppen

Disse tre tingene... :)

Skrevet

Ok takk:)

ja er bare å følge med kroppens signaler da..

Skrevet

Viss du har masse hevelse, og hodepine i panno så kan hodepinen tyde på høgt blodtrykk. Så de ska du vera obs på...

Men, ja. Du kan bare prøva å høyra på signalena kroppen gir deg. Håpe da går bra me dåkke vertfall. Svangerskapsforgiftning unne eg ikkje noken.. :/

Skrevet

I løpet av ca 2 uker er jeg blitt forvandlet til en vandrende vannballong!!!! La på meg 5 kilo bare på 1 uke...har så sinnsykt mye vann i kroppen...slitsomt & tungt er det!

Men,så langt ingen fare da blodtrykket mitt er kjempefint & urinprøven uten tegn til proteiner :o) så da får jeg vel bare leve med det en stund til da :o)

Skrevet

Samme skjedde med meg her en kveld! Gikk opp nesten 3 kg i forhold til dagen før! Hadde tidligere på dagen spist noe som antagelig inneholdt en del salt. Ser ut til å reagerer veldig fort på salt i dette svangerskapet! Jeg var til jordmor dagen før,og visste at blodtrykket var normalt. Drikk masse, så kan det hende det demper seg, og vær obs hvis du får (hvis jeg husker riktig...) hodepine, synsforstyrrelser, plutselig kvalme eller vedvarende veldig vondt i mellomgulvet.

Skrevet

Hei. Ta en tur innom jordmor/ lege i morgen for å sjekke.. Det trenger ikke være farlig, men det kan være begynnende svangerskapsforgiftning.. Selv om blodtrykket var fint i går, kan det endre seg relativt fort. så ta en ekstra sjekk for å være sikker. Jeg har har dette selv med min nr1, og det gikk helt fint, men jordmor tok ingen sjanser og jeg ble innlagt og satt igang... Lykke til..

Skrevet

Hei anonym 23:48. Jeg pøste på med vann, og mistet de 3 kg med vann igjen i løpet av litt over et døgn, så tror nok at ting er i orden. Men kanskje jeg skal sjekke likevel. Det tar ikke lange tiden å stikke innom hjemmesykepleien her ute og få målt blodtrykket. Takk for tipset :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...