Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 Dere er alle RIK i forhold til oss!!! Begge er studenter, men sambo får ikke støtte denne våren pga at han har strøket på en eksamen...så vi lever på KUN mitt fødselstipend som er på 7000 kroner i mnd...SLÅ DEN!! Men alt går:-) Har solgt bilen så da slipper vi unna noen utgifter der, pluss at vi blir myyye sprekere;-)
*1+1=2 små* Skrevet 17. februar 2008 #2 Skrevet 17. februar 2008 alt er mulig om man bare vil:) Sambo og jeg er også studenter, nå har vi da dobbeltså mye som dere men med bil og hund blir det mange utgifter MEN vi lever etter hvor mye penger vi har! Så det går veldig veldig fint:) Tror vi kommer til å bli helt gale når vi endelig tjener penger som "vanlige" folk gjør, da har vi plutselig mye bedre råd:P hehe
Gjest Skrevet 17. februar 2008 #3 Skrevet 17. februar 2008 Hvor og hvordan bor dere da dersom 7000 får hjula til å gå rundt? (dere har feks mulighet til bostøtte og litt slikt med så lav inntekt)
peanut:) Skrevet 17. februar 2008 #4 Skrevet 17. februar 2008 Hehe sånn er det her også Gleeeder oss veldig til å få en jobb og tjene penger som er VÅRE!!:-) Tro så "rike" vi blir;) Men det er sant som du sier, man bruker de pengene man har... man er som regel like blakk når pengene kommer, uavhengig om man har 7000 eller 30 000 utbetalt. Vi er også begge studenter, men klarer oss fint:) Har ikke akkurat fullt kjøleskap, men lever på kjærligheten vi får fra vår lille solstråle:-)
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #5 Skrevet 17. februar 2008 Vi leier en 2-roms, og er så heldig å bare betale 4000,- i mnd så det redder oss:) Så kommer strøm på ca 1000,- i mnd... Så da har vi 2000 i mnd å rutte med...barnetrygden går rett til bleier o.l. Er heldig og arver en del klær og det er vi veldig takknemlig for!!:-) Angående bostøtte...har ikke hørt om det...hvor mye er det og hvor får man det?
Yo&La+spire Skrevet 17. februar 2008 #6 Skrevet 17. februar 2008 Vi var i akkurat samme situasjon som HI, sambo var arbeidløs og vi levde på mitt stipend...Bodde da i en 1 roms leilighet (traaaangt!) som kosta 3600 i mnd + strøm....Tror "alt" er mulig eg, en må bare kutte ned på alle utgifter. Er som du sier da...føler ikke at vi har så mye bedre råd nå selv om sambo har jobb, men så betaler vi litt mer i leige da....og sparer mye! Det lærer man iallefall av å ha det trangt økonomisk en stund;)
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #7 Skrevet 17. februar 2008 ved å gå inn på husbanken.no, hvis jeg ikke tar helt feil.. så kan du søke om boligstøtte.. Det får du helt sikkert. Vi får det. Jeg er student og mannen jobber. Har tilsammen 18 000- 20 000 i mnd (med fødselsstipend) så da burde dere også få.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #8 Skrevet 17. februar 2008 Hvis jeg har en mnd inntekt på 7000 og samboe er selvstendig næringsdrivende.. Og lillegull er 4 mnd, kan jeg søke om bostøtte? Ingen av lånene står på meg..
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #9 Skrevet 17. februar 2008 Hvis jeg har en mnd inntekt på 7000 og samboe er selvstendig næringsdrivende.. Og lillegull er 4 mnd, kan jeg søke om bostøtte? Ingen av lånene står på meg.. Anonym
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 17. februar 2008 #10 Skrevet 17. februar 2008 nei, de skal jo vite hans inntekt da når dere bor sammen
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #11 Skrevet 17. februar 2008 ja, søke kan du unasett.. boligstøtten blir utregnet ut ifra dere felles inntekt, iforhold til husleie. inne på husbanken.no kan du regen ut hvor mye du vil få/eller om du vil få boligstøtte
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #12 Skrevet 17. februar 2008 ja, søke kan du uansett.. men de må jo så klart vite din manns inntekt. boligstøtten blir utregnet ut ifra dere felles inntekt, iforhold til husleie. inne på husbanken.no kan du regen ut hvor mye du vil få/eller om du vil få boligstøtte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå