Gå til innhold

Cipralex og amming - noen sier ''ditt'', andre sier ''datt''......FRUSTERT!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk beskjed av legen om at jeg ikke kan amme når jeg bruker cipralex. Begynte med dem i dag, men har ikke noe lyst til å slutte med ammingen. Skjønner jo at jeg må det, men...:(

Men så leser jeg litt på nettet, og ser at det er leger som sier det er helt ok.

Hva skal jeg gjøre da??? Vil ikke utsette gutten min for noe farlig, men jeg vil så gjerne at han skal ha puppen litt til...han er 9mnd

1 uke siden jeg fikk tablettene. satt og så på tabletten lenge før jeg tok den i dag. Må bare nå, for angsten har plaget meg så alt for lenge:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I felleskatalogen står det jo at amming ikke er anbefalt, ville aldri tatt sjansen. Du har vært kjempeflink som har ammet i 9 mnd, vær stolt av det du. Om angsten er så plagsom er det til alles beste at du kutter ammingen og starter med medisinen.

Skrevet

Ja, er jo egentlig enig med deg! Men så er det noen leger som sier at de "sikrer" seg mot søksmål, og derfor skriver de sånn i felleskatalogen. Vet ikke jeg...men vil jo selvfølgelig ikke ta sjansen på at det skjer noe med gutten min:)

Skrevet

Kan bare fortelle ut ifra egen erfaring - Jeg bruker Cipramil, men de er ganske like i innhold, tror Cipralex er litt mer konsentrert i virkestoffet. Men altså: Jeg fikk sjekket dette med en blodprøve av sønnen min, som da var 3 mnd og jeg fullammet. Det kommer selvsagt an på dosering og slikt, men resultatene viste tilnærmet ikke målbare verdier (altså omtrent null) hos ham.

Jeg fikk en henvisning fra legen min, til laboratoriet på barneavd på Ullevål sykehus - det er ikke alle steder som er kompetent til å ta blodprøver av baby, men snakk med den som har skrevet ut medikamentene til deg... Lykke til ! ( PS: jeg gikk også på disse medisinene under hele svangerskapet, risikoen blem vurdert opp i mot mitt behov for å ta dem...Men, reduserte til så lav dose som mulig.) håper dette kan være litt til hjelp. Klem fra

Skrevet

jada, det hjelper:) Tror jeg må ringe legen min i morgen og spørre en gang til. Håper ikke at melka forsvinner nå da....hvis det blir sånn at jeg kan amme alikevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...