er det muuulig Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 når går grensen synes dere for å kle barne i ull fa topp til tå ? da mener jeg ikke bare under regntøy og vinterdress...mn ullklær som dagligklær...
Sylteflesk Skrevet 17. februar 2008 #2 Skrevet 17. februar 2008 Hva mener du med "når går grensen"? Aldersmessig, sesongmessig, temperaturmessig?
er det muuulig Skrevet 17. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. februar 2008 mente aldersmessig...for ullklær går ikke på sesong...det kommer ann på værforhold gjennom året.... og dessutn har jeg ullkjolet til sommeren:-)
Sylteflesk Skrevet 17. februar 2008 #4 Skrevet 17. februar 2008 Går vel ingen grense der? Ull er bra for aktive barn, uansett alder. Vi bruker undertøy i ull (body og strømpebukse) på jenta vår på 15 mnd, utenpå der har hun ullbukse og genser hvis hun skal være ute, eller hvis det er ekstra kaldt. Men inne har vi som regel bare vanlig innetøy i bomull over ullundertøyet, særlig i barnehagen hvor det er ganske varmt innendørs. Bruker heller ikke noe særlig ull om sommeren, hvis ikke det er veldig kaldt og rått.
Gjest Skrevet 17. februar 2008 #5 Skrevet 17. februar 2008 Ull kan vel brukes som undertøy hele livet. Kan det ikke det, da?
er det muuulig Skrevet 17. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 17. februar 2008 det skal jo sies at jeg strikker selv...:-P og minsta på 15 mnd går i ull så leng der er noe reint... men så har jeg ei på 5,5år....og usikker om jeg skal hive meg på å strikke ullbukser til henne til skolestart.....men da blir hun jo å ha de på hele skoledagen.....vet ikke om hun vil komme til å ha det......kipt å bruke mye penger å tid på noe som kansje ikke vil bli brukt...
tuppa & litjmor Skrevet 17. februar 2008 #7 Skrevet 17. februar 2008 tja; størstejenta her er 3 år nå og bruker stortsett bare ullklær, både hjemme og i bhg. Har selvsagt endel andre klær som også brukes 2.lag til innendørsbruk; men det brukes som regel bare til første tur ut eller til det blir for varmt. Regner med tuppene her i huset kommer til å ha et godt utvalg av ulltøy til hverdagsbruk trå topp til tå, innerst til ytterst så lenge jeg kjøper klærne til dem i alle fall! Skjønner ikke helt dette med aldersgrense på ulltøy; for det finnes da så mye lekkert og tøft ulltøy!
Gjest Skrevet 17. februar 2008 #8 Skrevet 17. februar 2008 Memini f.eks selger jo ulltightser opp til 10 år så da kjøpes det jo.....
tuppa & litjmor Skrevet 17. februar 2008 #9 Skrevet 17. februar 2008 kom igjen og strikk i vei, mener nå jeg! Hun trenger da vel ikke ha den på hele dagen! Hun kan jo bruke strømpebukse og skjørt/kjole; da er det jo veldig enkelt for en 6-åring å kle av på seg ullbukse. Jobber i småskolen selv og synes det er kjempeflott at barna har ullklær; de elsker jo vann og bakkeleik og da er det suverent med ullklær!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå