annhelen Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 Testet positivt på fredag. Har ventet og ventet på øyeblikket og så skjedde det altså på fredag. Har hatt en SA for noen mnd, og tok det egetlig veldig greitt. Men nå......full av bekymringer. Føler meg kvalmen innimellom men så forsvinner det...og kommer igjen plutselig og så går vekk igjen. eg vett at det er normalt osv osv, men eg burde jo bare nyte øyeblikkene uten kvalmen...men neida...stresser meg nesten ihel for å kjenne et symptom....Merker faktisk at når eg slapper av i sofaen så kjenner eg uggenheten fortere enn når eg er aktiv (lager middag etc)...sikkert psykisk. ÅÅÅÅÅÅÅ...skal jo bare være lykkelig og glad i denne tiden! Noen som føler omtrent det samme??
lin76 Skrevet 17. februar 2008 #2 Skrevet 17. februar 2008 Jepp! Kjenner veldig godt igjen det du skriv. Hadde SA i november, takla det fint, blei gravid igjen ca nyttår, og har vore rimeleg nervevrak heile tida sidan dess. Har heller ingen kvalme, og sjølv om eg HATAR å spy, tenker eg nesten at det hadde vore betre å kjenna seg kvalm, for då hadde ein i det minste "bevis" for at ein er kvalm. Eg er ca 8+3 i dag, skal til legen i morgon, og håpar at eg klarer å slappa litt mindre av etter at ho har sjekka meg og (håpar eg!) funne ut at alt er ok. Lukka kjem nok krypande etter kvart, trur eg!
nettielettie Skrevet 17. februar 2008 #3 Skrevet 17. februar 2008 Jeg hadde også en SA for nesten 5 år siden. Ble gravid rett etter SA,og var også veldig bekymret for alt. Store deler av svangerskapet gikk med til bekymringer, men heldigvis gikk jo alt kjempegreit! Har nå ei sunn og frisk datter på 4 år, som er det beste som har hendt meg. Du må ikke bekymre deg, det går nok helt fint denne gangen. Har hørt tidligere at hos noen personer støter kroppen ut fosteret når en er gravid for første gang, fordi kroppen tror det er et fremmedlegeme, men at det så går helt fint neste gang. Jeg er også litt nervøs denne gangen, men langt ifra så nervøs som jeg var under forrige svangerskap. Som regel går det helt fint. Det er tross alt et fåtall graviditeter som ender galt. Kos deg videre, og lykke til!
nettielettie Skrevet 17. februar 2008 #4 Skrevet 17. februar 2008 Kom på en ting til. Dersom du er veldig nervøs angående dette, synes jeg du skal gi beskjed til legen din om dette, og kaskje få tatt en tidlig ultralyd. Det ble jeg tilbudt grunnet SA en jeg hadde rett før. Ble veldig beroliget etter at jeg hadde sett henne bevege seg.
annhelen Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. februar 2008 Eg bør sikkert gjør det!!! Vi har en gutt fra før på 4 så ikke første graviditeten min. Men siden eg er så få uker på vei så er det vel ikke mye å se der inni eller hva eg skal si:) Er 5 uker i morgen.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå