Gå til innhold

gutt med uvi (langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Sønnen min har hatt uvi, det tok 14 dager før leger og legevakt fant det ut siden det vistnok er sjelden hos gutter. Han skal til ultralyd av dette om 14 dager. Var ferdig med en pencilin kur for 8 dager siden.

Nå begynner han imidlertidig å peke på tissen sin og si au au igjen.Det var det han gjorde sist også. Kan det være mulig at det kommer tilbake så raskt?

Virker som han ikke vil tisse også, kan ha tørr bleie i opptil 7 timer. Skal prøve å ta urinprøve av han i morgen, men når han ikke vil tisse i bleia, vil han helt sikkert ikke tisse i urinposen. Den er vanskelig å sette på også, og virker ikke særlig behagelig. Skal bare være på 2 timer før man må sette på ny.

Uansett, er det noen som har erfaring med uvi hos gutter?

Hva bør jeg gjøre?

Holder det å vente til ul om 14 dager, eller bør vi gå til legen nå?

Han har ikke feber og er i god form foruten at han viser ubehag ang å tisse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan godt være at han har fått en ny uvi ja. Mulig den forrige kuren ikke funket også. Vill forsøkt å fått til en urinprøve og dratt til legen med den. Ville ikke ventet i 14 dager. Han viser ikke tegn på sopp nedentil da? At det er derfor han har ubehag?

God bedring og lykke til videre.

Skrevet

Takk.

Han er 21 mnd. Han virker "ren og pen" og har ingen sår. Vet ikke om han kan ha for trang forhud. Er rimelig vanskelig dette her. Litt trist, for han er nesten blitt redd for stellebordet og potta, vil helst ikke gå uten bleie heller. Det er helt motsatt av alt han tidligere likte og ville.

Vi får kjøpe masse urinposer i morgen og gi han god drikke. Håper vi får ut noen dråper og at vi kan få bekreftet eller avkreftet.

Skrevet

Oi, dette kunne vært oss, jo! Vi har en gutt som skrek noe helt forferdelig når han tissa, det lukta litt av urinen, og han hadde høg feber. Fikk endelig tatt en urinprøve, etter mye skrik og skrål, men den var fin. Men han hadde begynnende infeksjon på tissen, pga trang forhud. Så nå skyller vi med saltvann, og har salve på. Men forhuden er så trang, at jeg regner med vi må operere :-s Han har vondt i tissen, og å skifte bleie er blitt et mareritt. Må jo holde han med makt for å få stelt det. Vår gutt er 26 mnd.

Hadde tatt en ny urinprøve, og gått til legen i morgen, fått sjekket forhuden.

Vi skal på sjekk på helsestasjonen på torsdag, 2-årskontroll, og da skal vi høre hva vi må gjøre videre.

Skrevet

Er det mulig for meg å se om han har trang forhud?

Er liksom ikke mitt sterkeste området.

Vi får ta en urinprøve i morgen.

Må igjen bare si hvor mye jeg hater de posene. De er ikke lette å sette på, han blir som en mark. Når vi endelig har fått de på drar han i buksa og bleia så den selvfølgelig ikke sitter ordentlig eller så nekter han å tisse. Vi får prøve så godt vi kan!

Lykke til med din sønn.

Skrevet

Ja du ser det jo når du prøver å trekke forhuden litt tilbake. Jeg har jo ikke gjort det, siden de sier at det skal ikke røres. Men legen vi var til, mente det skulle vi ha gjort, for å strekke forhuden litt. Men hos vår gutt, er det så trangt, at det ikke er mulig å trekke den noe tilbake, blir bare et lite hull. Og innenfor er det jo så sårt og rødt.... (

Kjenner til problemet med de posene. Vi holdt på på torsdag, skulle ta prøve før legesenteret stengte. Men det var jo nyttesløst, han skrek og dro, og posen lå sikkert i krøll, så alt tisset kom utenfor. Og å feste de var jo ikke mulig, uten at han skrek og tvinnet rundt. Fikk til slutt noen dråper i posen, og legevakt siden klokka var blitt 17.00.....

Lykke til med din sønn og

Skrevet

gutten vår var plaga med det når han var på din sønns alder... mye styr, vondt og pencilin mm. Ble utreda på Ullevål, men fant ikke noe galt. Han har heller ikke trang forhud, det fikk vi legene til å sjekke da det ikke er noe jeg gjør på mine egne barn... anyway, nå er han ikke plaga lengre gikk rett og slett over av seg selv!:)

Et tips er å gi han tranebærsaft, det hjelper veldig og kan også gis forebyggende mot uvi plager

Skrevet

Takk, skal præve tranebær i morgen.

Håper vi får ut litt urin også. Vi har heller aldri rørt forhuden da vi også har fått beskjed om at dette ikke skal gjøres på små gutter.

Vi får bare håpe at det ikke blir like ille som det var for kort tid siden, men vi er nødt til å finne ut av dette.

Trist med en gutt som er redd for å tisse, være på stellebordet eller være naken og som til stadighet sier au au og peker på tissen sin.

Skrevet

appelsinjuice hjelper også:)

Ta ein tur til legen igjen med urinprøve. er det UVI så høyr om han skulle hatt ein lengre kur enn vanlig med antibiotica. Det måtte eg sjølv ein gang for å bli kvitt det.

Går ein for lenge med UVI kan ein lett få nyrebekkenbetennelse, og det er vondt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...