Gå til innhold

Hva putter man i små mager som har diaré?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hele familien har ligget med omgangssyke hele helgen, men småtten på rett over året har heldigvis fått igjen appetitten sånn delvis men han har fortsatt diaré. Noen som har noen gode tips til hva jeg kan gi han å spise som hjelper til med å binde magen hans?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Raspet eple hjelper veldig godt. Det hjelper faktisk etter bare noen minutter. Men det MÅ raspes!

Skrevet

Biola med blåbær.. Blåbærsyltetøy

Skrevet

blåbær, og banan.. Kjeks... Og en blanding av farris og eplemost.. 2 deler farris og 1 del eplemost. det ble anbefalt av helsesøster og det står i en brosjyre jeg fikk på apoteket om små barn med oppkast og diare... :=)

Skrevet

Tusen takk for flotte tips. Det står allerede på handlelista til i morgen tidlig:)

Skrevet

Jeg var på barneklinikken og hadde en temmelig opphetet samtale med en barnelege ang. anbefalinger og diare. Han var sint fordi en blir anbefalt å gi biola til barn med diare på noen helsestasjoner, for det en absolutt skal unngå er ALT av melkeprodukt (melkeprotein irriterer magen, og når en har spysyke kan en med hell unngå melk om en kan drikke annen drikke fordi da slipper en gjerne at spysyken går over i alvorlig diare). Når diareèn er borte og en skal innføre melk igjen er biola tingen, og biola er en god vane for bhg. barn.

Vi fikk desse råda som skal stoppe diare.

- ingen melkeprodukt osv. Heller ikke fett osv.

- avkok av ris, bygg eller havre. Stivelsen stopper magen. Kan blandes med blåbærsaft.

- drikke. En blanding av farris (salt) og eplejuice (sukker). Vanlig cola har sukkeret, men det er i kombinasjon med salt det fungerer. Blåbærsaft i de mengdene barnet ønsker. En god ide er å fryse den til is/slush.

- når barnet skal få fast føde er overkokt most gulerot og raspet eple.

Naturell riskaker kan også være en grei start de første dagene:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...