Gjest Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 Kanskje det er noen jeg ikke har tenkt på, så kom gjerne med forslag :-) Før jeg fikk førstemann gikk jeg på p-piller i ca 5-6 år, var vel innom 2-3 ulike typer og merket igrunnen ikke så mye forskjell på dem. La på meg av dem og var ganske humørsyk av dem. Så det frister ikke... Mellom nummer en og to hadde jeg hormonspiral. Dette funket greit frem til jeg begynte å få mye vondt i magen. Gikk til kontroll og det viste seg at spiralen hadde flyttet seg og var på vei til å skulle grave seg inn i livmorveggen, dette er vist uhyre sjeldent og jeg er dermed da altså en av få som ikke kan bruke spiral i det hele tatt fikk jeg beskjed om. Verken hormon eller kobber. Mellom nummer 2 og 3 brukte vi sikre perioder som prevansjon kombinert med kondom. Ble omtrent som disse ladycomp/babycomp/pearly greiene, bruke el-strips til å finne el, noterte ned, fant sykulsen min og holdt oss unne ubeskyttet sex i 6 dager før og 2 dager etter el. Funket forsåvidt fint dette helt til el kom en dag før noen gang tidligere og jeg ble gravid, selv om det var 4-5 dager mellom sex og el... Mistet forøverig. Den gangen var det ikke SÅ farlig om jeg skulle bli gravid, nå er det overhode ikke ønskelig i det hele tatt så tør ikke prøve denne igjen... Etter mini kom har jeg prøvd cerazette, men var ikke fornøyd så sluttet på den. Så nå brukes kondom. Ikke akkurat så kjekt, tar liksom bort litt av spontaniteten... Vi vil ikke klippe noen snorer, ikke enda i hvertfall og vi vil ha noe som er sikkert og ikke proppfult av hormoner, om det finnes... Noen alternativer og erfaringer?
meg & to små vampyrer Skrevet 17. februar 2008 #2 Skrevet 17. februar 2008 De sier pessar er bra. Tenkte jeg skulle vurdere det. Jeg kan som deg ikke bruke piller og hormonelle ting, reagerer på alt med blødning og atter blødning. Kobberspiral er ikke aktuelt pga allerede store blødninger. Så her er det kondomer som brukes..
Go`mamma`n... Skrevet 17. februar 2008 #3 Skrevet 17. februar 2008 Sambo har snitta seg......Vi er HELT sikre på å ikke få flere barn, sef...Utrolig enkelt, praktisk.
meg & to små vampyrer Skrevet 17. februar 2008 #5 Skrevet 17. februar 2008 Ja, min man skal jo også snittes. Men vi tenker at etter neste barn er det greit med noen års betenkningstid før man steriliserer seg.
Gjest Skrevet 17. februar 2008 #6 Skrevet 17. februar 2008 Jeg tror i grunnen mannen aldri vil gå med på snitting her, så blir det noen snitting mådet vel bli meg :-( Vi får se, men inntil videre får vi finne på noe annet. Synes rett og slett vi er for unge til å ta et så viktig valg enda uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå